Senaste nytt

Boka en bonusresa med upp till 50% poängrabatt (boka 26/11-2/12 2018)

Bokade just en t.o.r. Stockholm - Köpenhamn - Färöarna i Plus för 10 000 poäng per vuxen (kampanj + Fly Premium) - barnens biljetter kostade hälften av det, dvs. 5 000 poäng per barn. Samma pris blev det för en resa i Plus Stockholm - Köpenhamn - Krakow i vår. Bra värde för poängen!

Samma häe när jag testar. Har iof inte gått alla stegen (orkade inte fylla i uppgifter) för att se om den rabatten appliceras precis innan betalning.
Det gör den inte. Bokade för att vara säker på att få platserna. Skrivit till SAS så de får reglera i efterhand. Rabatten ges till NY t.ex, men inte Chicago de datumen jag vill. Väljer jag plus så blir det 96.000 för två... Måste vara någon bugg. Fungerar ju för övriga destinationer i C...

Idag eftermiddag fick jag 48.000 poäng för en bonusresa mellan Stockholm-Shanghai T/R i Business class efter poängrabatt och FlyPremium rabatt, men nu är det endast FlyPremium rabatt som jag kan se.
När jag väljer SAS Plus, får jag dock poängrabatt och FlyPremium rabatt kombo (48.000 poäng).

Det verkar som att det inte går att kombinera poängrabatt och FlyPremium i Business class längre, i alla fall på interkontinentala resor.

Idag eftermiddag fick jag 48.000 poäng för en bonusresa mellan Stockholm-Shanghai T/R i Business class efter poängrabatt och FlyPremium rabatt, men nu är det endast FlyPremium rabatt som jag kan se.
När jag väljer SAS Plus, får jag dock poängrabatt och FlyPremium rabatt kombo (48.000 poäng).

Det verkar som att det inte går att kombinera poängrabatt och FlyPremium i Business class längre, i alla fall på interkontinentala resor.
Precis som för mig... Men tycker de får korrigera. Står ingenstans att det inte går att kombinera SAS egna kampanj med MC premium...

• Gilla
Reactions: Gus

Precis som för mig... Men tycker de får korrigera. Står ingenstans att det inte går att kombinera SAS egna kampanj med MC premium...

Som du ser i villkoren så gäller det endast GO och Plus, att rabatten även funkade på business igår var ju så förmodligen felaktigt. Hade jag varit du hade jag alltså inte räknat med att SAS kommer dra av några poäng på din bokning.

Toppen