Senaste nytt

Boka en bonusresa med upp till 50% poängrabatt (boka 26/11-2/12 2018)

Hur är det, får man tillbaka poängen direkt när man avbokar en befintlig bokning med SAS? Tänkte boka av och sedan boka med denna kampanj. Ser att det finns gott om platser så ingen risk att missa platserna.
Fast du behöver inte avboka för att få det nya priset, bara boka om då hela biljetten biljetteras om. Fast iofs så måste du ändra något som du skall boka om exakt samma flighter så har du nog rätt.

Är det någon som lyckats applicera rabatten på en ombokning av befintlig resa eller är det alltid avbokning och en ny bokning som gäller?

Jag provade ringa till SAS om detta men fick ett "goddag, yxskaft" svar. Gäller endast nybokningar enligt agenten jag fick prata med men han hade bland annat fel om vilka datum som gällde och var allmänt flummig så jag funderar på om en HUACA i morgon under dagen är någon ide?

Är det någon som lyckats applicera rabatten på en ombokning av befintlig resa eller är det alltid avbokning och en ny bokning som gäller?

Jag provade ringa till SAS om detta men fick ett "goddag, yxskaft" svar. Gäller endast nybokningar enligt agenten jag fick prata med men han hade bland annat fel om vilka datum som gällde och var allmänt flummig så jag funderar på om en HUACA i morgon under dagen är någon ide?

Ja, kolla min inlägg lite tidigare. Om du boka om gäller också kampanjen

Du lär behöva boka av, och boka nytt. Eller i andra ordningen för att vara på säkra sidan.

Snälla ring inte in och berätta att man kan boka poängresor till alla destinationer....

Huvudinlägget och all information jag har fått från SAS (via mail) handlar bara om poängrabatt vid resor i Europa och Norden. Därav min förvirring

Det verkar variera lite vad som står i mailen som skickats ut. I mitt mail så står det om Europa och USA, men Norden nämns inte.

Personligen tror jag att de gjort ett misstag och kommer stoppa alla bokningar förutom till de destinationer som var meningen från början. Just nu är det vidöppet till alla destinationer.

Förvisso så nämns endast Amsterdam/Paris/London för Europa och Chicago/Washington för USA, men jag vill nästan minnas att det var samma sak vid en tidigare poängrabattkampanj (av detta slag, med olika rabatt för Norden/Europa/longhaul) så att det i initiala informationen såg ut att bara gälla ett fåtal destinationer, men i verkligheten så gällde rabatten alla.

Så här står det i microtext längst ner i mailet

*Gäller resor tur/retur med Widerøe eller SAS i SAS Go och SAS Plus som bokas t.o.m. den 2/12 2018. Reseperiod: 7/1–31/5 2019. För resor till/från USA eller Asien gäller reseperiod: 7/1 –31/3 2019. Antalet platser är begränsat. Skatter och avgifter tillkommer.

Toppen