Inte på min arbetsplats heller (hemmakontor) men vad har det med saken att göra?Bankiren skrev:På min arbetsplats i Danmark fungerar det inte heller.Klicka för att utvidga...
Inte på min arbetsplats heller (hemmakontor) men vad har det med saken att göra?Bankiren skrev:På min arbetsplats i Danmark fungerar det inte heller.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Inte på min arbetsplats heller (hemmakontor) men vad har det med saken att göra?Klicka för att utvidga...
Det är bara vissa företag som valt att aktivera/tillåta det för amex. Tror att det bara i dagsläget är Ica och apoteket som Ica äger och izettleNimbus skrev:Är det nån som har koll på status? Fick reda på att den här sidan fanns:Kontaktlösa betalningar | Säkerhet | American Express SEMen det känns ju en smula dumt om de går ut med att det går att använda och sedan funkar det bara på iZettle.Klicka för att utvidga...
Nimbus skrev:Är det nån som har koll på status? Fick reda på att den här sidan fanns:Kontaktlösa betalningar | Säkerhet | American Express SEMen det känns ju en smula dumt om de går ut med att det går att använda och sedan funkar det bara på iZettle.Klicka för att utvidga...
JGG skrev:En expedit jag talade med när det inte fungerade sa att de inte hunnit aktivera Amex så det kanske är butikerna som ligger efter i hanteringen.Det är nog många butiker som inte har någon tekniskt lagd person och därför så tar det tid med förändringar skulle jag tro.Klicka för att utvidga...
Det lär det vara. Frågan är väl om det fortfarande finns en massa butiker som har terminaler och liknande som inte går att uppdatera remote utan att det måste göras på plats, antingen genom att de får en uppdatering skickad till sig, eller genom att servicepersonal måste komma ut...MrDollar skrev:Det är nog inte expediterna i butikerna som aktiverar detta för Amex.Det är dem som levererar kortterminalen. Tex Nets (fd payzone) Bambora etc.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Det lär det vara. Frågan är väl om det fortfarande finns en massa butiker som har terminaler och liknande som inte går att uppdatera remote utan att det måste göras på plats, antingen genom att de får en uppdatering skickad till sig, eller genom att servicepersonal måste komma ut...Klicka för att utvidga...
Delayed skrev:Vilka flera?Klicka för att utvidga...
Notera gärna här de som du vet fungerar och som jag inte har med i förrförra inlägget. Min erfarenhet är den direkt motsatta, det vill säga att även om butiken tar Amex fungerar det oftast inte att blippa.Walter skrev:I mitt vardagsmönster tycker jag att det sen ungf ett år tillbaka fungera att blippa i de flesta butiker som tar Amex.Klicka för att utvidga...
Håller ni andra verkligen med om detta?Walter skrev:Visst, det jag försökte säga var att det nog är enklare att lista de ställen där de inte fungerar.Klicka för att utvidga...
Jag skulle säga att det är en absolut majoritet av de ”butiker” (som tar Amex på vanligt vis) som jag besökt som INTE funkar med NFC.Delayed skrev:Jag tycker jag kan blippa i runt 10-20 procent av "butikerna" där jag handlar och som tar Amex.Klicka för att utvidga...