Senaste nytt

Kan jag konvertera Qatar Qmiles till British Airways Avios?

Tror det är bättre att köra Qmiles - Accor - Iberia - British Airways.
Har inte hunnit kolla upp det nu. Men vet att innan fick man dubbelt så många Iberia avios kontra British Airways avios. Sen går det att flytta avios mellan programmen.

Popcorn time.......

Allvarligt talat man kanske skulle försöka en något ödmjukare ton från all sidor samt att läsa vad den andra skriver. Senator är ganska tydlig när han säger att det går att konvertera/flytta från Qatar till BAEC men du måste gå via Accors hotellprogram. Denna info är också ganska lätt att hitta på Qatars hemsida. Alltid bra att jobba lite själv före man frågar.

"Du fick sedan svar hur du hittar länken."

Jag hittade som sagt inte själv via google eller Qatars sida.

Vad var det som var så svårt med att ge länken då jag uppenbarligen inte hittade?

Popcorn time.......

Allvarligt talat man kanske skulle försöka en något ödmjukare ton från all sidor samt att läsa vad den andra skriver. Senator är ganska tydlig när han säger att det går att konvertera/flytta från Qatar till BAEC men du måste gå via Accors hotellprogram. Denna info är också ganska lätt att hitta på Qatars hemsida. Alltid bra att jobba lite själv före man frågar.

NU förstår jag. Jag förstod inte man var tvungen att gå via Accors hotellprogram (jag visste inte Accor var ett eget program). TACK!

Vilket står i klartext i inlägg 2 i denna tråd och även förtydligas i inlägg 8.

OM man är erfaren förstår man Senators inlägg, vilket inte jag är och frågade därför efter länken. Nu då jag fick informationen var det lättare att förstå varför jag skulle läsa mer om Accor istället för BA.

Dina inlägg tillförde inget alls. Att dumförklara och köra härskartaktik är ännu dummare

OM man är erfaren förstår man Senators inlägg, vilket inte jag är och frågade därför efter länken. Nu då jag fick informationen var det lättare att förstå varför jag skulle läsa mer om Accor istället för British Airways.
Fine, Senator kunde ha svept in sitt inlägg i 100 ord till men de flesta förstår att "-->" innebär något i stil med "till" och kan då utläsa att man börjar med Qmiles och slutar med Avios.

Dina inlägg tillförde inget alls. Att dumförklara och köra härskartaktik är ännu dummare
Sedan när blev google en härskarteknik!? Allt jag har gjort är att försöka få dig att lära dig hur du ska söka reda på information själv istället för att förvänta dig att andra ska göra det åt dig. Jag lägger hellre 10h på att lära någon hur man söker information än att lägga 10 minuter på att klistra in en länk. Och det är för att det i slutändan gagnar alla om fler kan söka själva.

Toppen