Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin?

3 st fullvuxna OSL-EWR-OSL i SAS Go.

Vilka säten bör man välja?

30B+30CD
30CDE
40AB+41C, Är de ens bredvid varann?

Visa bifogad bild 71080
Om ni absolut inte måste ha fönster så skulle jag tagit rad 30. Risk att bli flyttad från mittplatserna på rad 40/41 då det är där infants hamnar om de har korg till barnet.
Jag hade nog tagit 30BCD och hoppats att 30A flyttade på sig eller uppgraderar.

Är det någon som vet om någon av raderna 42-52 har misaligned window i SAS A330? Hade varit surt att välja fönsterplats för att se lite av Hong Kong på inflygningen och sen inte få ett fönster.

Om det är så att ingen vet så ska jag ta mig en runda i kabinen nästa helg och dokumentera detta! :)

Hej vi har bokat en resa till LAX, 30 AB och GH var bokade så vi har valt 30 CD. Är det bra sittplatser? Jag tänker och tror att det är sådana där hårda avskiljare, och finns det en vägg mot Plus kabinen?

Mellan 30 CD är det en hård avskiljare som rymmer skärmen för den som sitter på D. Däremot är det ingen hår avskiljare mellan DE, utan ett uppfällbart armstöd.

Hela rad 30 har gott om benutrymme. Det är ingen vägg mot Plus, utan bara en gardin som går halvvägs till golvet om jag minns rätt.

Både plats 30C och 30F är missalligned mot gången från Plus, dvs det finns en risk att serveringsvagnen bumpar in i dina ben om du inte ser upp. Man kan alltid fälla upp skärmen som ”flankskydd” ;)

Om platserna som finns kvar är dessa, är det då smartast att göra som jag gjort och sedan vänta tills 48-36h innan då alla plusgrades börjar gå igenom och försöka knipa rad 30? Är extra benutrymmet på rad 41 värt att sitta nära toaletterna?

Attachments

• Saskarta.png
    Saskarta.png
    133,7 KB · Visningar: 391
Är extra benutrymmet på rad 41 värt att sitta nära toaletterna?

En gång på LAX-ARN hade jag betalt för att få plats 30A (?) i GO men det var någon kille bredvid mig med sina hörlurskablar till skärmen långt framför så jag frågade snällt en flygvärdinna om jag fick byta till 41A. Ingen satt bredvid mig och även om det var nära till toaletterna så tyckte jag att det var perfekt. Kunde för en gångs skull sova några timmar på planet.

En gång på LAX-ARN hade jag betalt för att få plats 30A (?) i GO men det var någon kille bredvid mig med sina hörlurskablar till skärmen långt framför så jag frågade snällt en flygvärdinna om jag fick byta till 41A. Ingen satt bredvid mig och även om det var nära till toaletterna så tyckte jag att det var perfekt. Kunde för en gångs skull sova några timmar på planet.
Om du skulle kunna välja mellan 30A och 41A, vad skulle du välja? Sen vet du om armstöden gick att fälla upp eller om de satt fast på 41?

Toppen