Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin?

Brandten

Medlem
Halloj.... tänkte fråga om någon suttit lite längre bak i 330´n och kan svara på om det blir bättre plats mot fönstret på rad 50 och bakåt med tanke på att flygkroppen blir smalare där?

Bokade plats 41H till Hong Kong för att testa exitrow och 52A hem men kan komma att ändra detta då jag tycker om att ha utsikt över stan vid inflygningen.
 

palmen

Moderator
Halloj.... tänkte fråga om någon suttit lite längre bak i 330´n och kan svara på om det blir bättre plats mot fönstret på rad 50 och bakåt med tanke på att flygkroppen blir smalare där?

Bokade plats 41H till Hong Kong för att testa exitrow och 52A hem men kan komma att ändra detta då jag tycker om att ha utsikt över stan vid inflygningen.
Vilken stad menar du? Inflygning till Hong Kong sker oftast västerifrån, dvs man ser inget av stan. Molnen ligger ofta väldigt lågt ofta.
Inflygning mot Stockholm kommer nog inte ge direkt mycket utsikt över stan heller, bäst chans lär vara på vänster sida i planet som du redan har.
Har ingen aning om det blir bättre/sämre utrymme längre bak. Skulle gissa på att det är samma utrymme fram till stol framför. Sista mittenraderna har väl dock bara 3 säten istället för 4
 

Juraj

Medlem
Man borde dock ha en bra utsikt över Macau på vänster sida vid inflygningen om molnen tillåter. Sedan en bra utsikt över Hong Kong på höger sida vid start.
 

olo

Medlem
Halloj.... tänkte fråga om någon suttit lite längre bak i 330´n och kan svara på om det blir bättre plats mot fönstret på rad 50 och bakåt med tanke på att flygkroppen blir smalare där?
Inte suttit i bakre GO-kabinen men upplever att det blir trängre längst bak, baserat på att rymden försvinner i och med lägre takhöjd.

Har för mig att @Cristoffer Cedergren var skeptisk efter en tur på ~55GH.
 

etnoy

Medlem
Något OT, men ska flyga nya A340-kabinen CPH-IAD på söndag. Vilken typ av hörlursuttag är det i nya IFE? Gamla jobbiga dubbeluttaget, eller har de uppgraderat till vanlig 3.5mm så man kan köra egna lurar utan adapter? :)
 

etnoy

Medlem
Kan säga att nya IFE var väldigt trevligt. Eluttagen också, även om det är dåligt att man inte har eget. Hörlursuttagen använde jag flitigt med egna lurar.
 
Toppen