Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin?

Layzedad

Medlem
Är det skillnad på rad 30 i den nya kabinen och rad 23 i den gamla (dvs raden direkt efter Eco plus) när det gäller benutrymme?
Jag hade nöjet att jämföra 23C med 30C på min resa till Tokyo för ett par veckor sedan och jag upplever benutrymmet som något sämre i gamla kabinen men inte så det påverkar komforten, det är fortfarande gott om plats. Största skillnaden är fotutrymmet, det är väl lådorna till IFE som sitter under stolarna i gamla kabinen och tar plats. Gamla stolen känns också smalare om man som jag drar 38 tum i midjemått på jeansen :)
 
Några snabba reflektioner om en resa Köpenhamn till Dulles på rad 30 i mitten igår.

(2 vuxna och 2 barn) Benutrymme som en kung, visste om gardinen till Plus men inte att den SKULLE hänga över skärmen i stolen framför enligt CC. Den visade förvisso bara flightinfo men det var smidigt att kolla där istället för på lilla utfällbara skärmen. Varför behöver gardinen vara så lång? Inte ens med plusstolen fälld ser man fram om man kortade den lite så flightinfo skärmen syntes.

Frånsett detta är det bästa platserna jag någonsin åkt i minusklass för familjen eftersom vi inte får sitta vid nödutgång med barn.

Bra även att känna till att man inte fick ha något bagage under stol framför under start och landning. Ironiskt då det är första gången jag faktiskt kunde ha mitt handbagage på golvet istället för i hyllan.
 

Canadien

Medlem
Jag reste med barn (6+8 år) på rad 31 Hongkong-Stockholm för ett par veckor sedan. Bra att kunna fälla upp armstödet (som inte går på rad 30) så att barnen kunde lägga sig med huvudet i förälderns knä.

Utan barn så har jag bara rest Go en gång i nya kabinen, då på 31B med seat block. Klart bättre än de gånger jag rest i plus på rad 21 och 24 p g a att det går att fälla bort armstödet på 31.
 
image.png Så här ser seat map på sas.se ut för mig för flight SK907 (OSL-EWR), Airbus A330-300. Stämmer inte riktigt överens med @palmen seat maps, varken A330E eller den gamla.

Är det platser 40 A-B, G-H samt 41 C-F som är bäst på detta (förutom rad 30 dvs)?
 

palmen

Moderator
Visa bifogad bild 54620 Så här ser seat map på sas.se ut för mig för flight SK907 (OSL-EWR), Airbus A330-300. Stämmer inte riktigt överens med @palmen seat maps, varken A330E eller den gamla.

Är det platser 40 A-B, G-H samt 41 C-F som är bäst på detta (förutom rad 30 dvs)?
Ser ut som det är korrekt uppfattat, är inte en A330E som flyger. Jag hade tagit 40GH om fönster är viktigt, annars rad 30 CD.
 
Toppen