Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin?

Kan säga att nya IFE var väldigt trevligt. Eluttagen också, även om det är dåligt att man inte har eget. Hörlursuttagen använde jag flitigt med egna lurar.
Det beror väl på vilken plats man sitter på vad gäller elen?
Eller så har jag haft sätesgrannar som inte velat ladda något ombord.
Sitter man på 2-platserna så tror jag det är 2 eluttag där.

Det beror väl på vilken plats man sitter på vad gäller elen?
Eller så har jag haft sätesgrannar som inte velat ladda något ombord.
Sitter man på 2-platserna så tror jag det är 2 eluttag där.

Det är ett uttag till varje sätespar. USB-uttaget har dock kräm för att ladda saker också.

IMG_5649.JPG
Då var man sätad på plats 30H från CPH till Tokyo.
Gott om benplats tycker dottern.

Ska flyga ARN-LAX i början av januari, första gången på long haul med en 2-åring, i GO (tyvärr!)... någon som har platsrekommendation för 3 när man vill kunna lyfta armstödet? Vill helst inte sitta för nära toaletterna, och egentligen så långt fram som möjligt för att att minska ljud etc.

Ska flyga ARN-LAX i början av januari, första gången på long haul med en 2-åring, i GO (tyvärr!)... någon som har platsrekommendation för 3 när man vill kunna lyfta armstödet? Vill helst inte sitta för nära toaletterna, och egentligen så långt fram som möjligt för att att minska ljud etc.
Ta främre kabinen, där brukar det vara relativt glest i mittraden (rad 31-36). Vingarna och motorerna är typ där så ljudet kommer du inte ifrån genom att flytta framåt. Rad 30 har jag för mig man kan lyfta armstödet mellan de 2 mittersta sätena

Skulle ni säga att det är så stor skillnad på rad 31-36 att det är värt att betala extra jämfört med de platser som är gratis (rad 48 & bakåt)??

Skulle ni säga att det är så stor skillnad på rad 31-36 att det är värt att betala extra jämfört med de platser som är gratis (rad 48 & bakåt)??
Generellt sätt nej, förutom att det är lugnare där framme i och med att det är färre folk där (om inte planet är fullt).
Sen är det väl kanske en fördel att mat serveras framifrån, går ju lite fortare att få något att äta och dricka.
Rad 41 är där alla spädbarn placeras och är precis vid toaletterna, tycker man det är jobbigt ska man ju flytta långt där ifrån. Sitter man allra längst bak är det bara 3 i bredd i mitten på gott och ont, det är även nära galley längst bak där det kan vara lite rörelse...

3 st fullvuxna OSL-EWR-OSL i SAS Go.

Vilka säten bör man välja?

30B+30CD
30CDE
40AB+41C, Är de ens bredvid varann?

seat.PNG

Vi hade rad 30 till SFO och rad 40 hem. Tyckte personligen att rad 30 var bättre.
Rad 40 var lite störning från toaletterna. 41 är inte helt bredvid.
Jag hade nog chansat på 30 C,D,E och hoppats på tom F ;).

Toppen