Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Ok, syns inte i mobilen, får logga in på datorn och läsa. Tack! Nu har jag bidragit alldeles för mycket till att göra den här tråden onödigt mycket längre så nu ska jag hålla tyst ;)
Jag vet inte vad du har för telefon, men min skärmdump kommer från en Iphone 8.
Jag håller med om att det räcker med OT nu.

Ok, syns inte i mobilen, får logga in på datorn och läsa.
Hade du bemödat dig att söka lite på ”hur får jag fram postnummer på mobilen” och liknande så hade du snabbt fått fram hur man gör för att det ska visas! När folk vägrar ta till sig eller investera ett par minuter i att lära sig blir det massvis med trist ”jag-är-för-lat-och-min-tid-är-sååå-mycket-mer-värdefull-än-alla-andras-så-kan-inte-forumets-mest-erfarna-och-värdefullaste-medlemmar-mata-just-MIG-med-korrekt-information-så-slipper-jag-leta” som sedan följs av en mängd svar. Så bygger trådar på sig massvis med onödiga svar. Gör lite själv!

Nu vet jag inte om jag orkar svara att man lägger mobilen sidledes...

Lugnt och fint nu.
Vi måste låta personer ställa frågor i trådar utan att gå till angrepp. Om alla går tillbaka ca 10 inlägg och läser om detta, tycker ni att det bidrar med en trevlig stämning?

Vi pratar om en tråd med nästan 1500 inlägg, att då veta var man ska börja leta i den är inte helt lätt, framförallt om man inte hittar svaret i de första inläggen.

Mitt tips är följande. Tycker man någon är "lat" och inte letar upp svaret själv, svara då inte om du tänkt kommentera med något annat än svaret på frågan. Gå till nästa tråd istället och läs där. En trevligare stämning tjänar vi alla på.

/Moderator

Ursäkta om frågan redan ställts men det står inte i första posten och jag orkar inte läsa 143 sidor...

Har bokat min första plus-resa long-haul med avresa imorgon och när jag nu fick inchecknings-smset ser jag att jag har en plats i business, men har inte fått något mail. Innebär det att det INTE är CU och att jag därmed har chansen även på hemvägen? Eller kan mailet komma senare? (Eller får man inte alltid mail?)

Är EBD, hade inte checkat in och det är en resebyråbokning.
Det ska alltid komma ett mail om det är en CU. Mailet kan dock komma senare. Har du inte fått ett mail med 3h till avgång så kan det mycket väl vara en opup och inte CU.

Det ska alltid komma ett mail om det är en CU. Mailet kan dock komma senare. Har du inte fått ett mail med 3h till avgång så kan det mycket väl vara en opup och inte CU.
Det hände samma sak med mig tidigare när jag checkade in då var jag flyttat till Business från plus utan att få mail. Det var en opup då är det bra så jag har en chans för en CU till nästa resa istället.

Äntlignen fick min CU på arn-ewr. Sitter gott nu och njuter av vad jag tycker bästa J hårdvaran på marknaden (okej har inte testat alla!)

Blir då exkluderat CU på hemresan så ska slå till poängupgrade tillbaka så jg får sova lite.

Gillar stolen, kabinen faktiskt! Gillar ej dom nya zodiac etc klaustrofobier eller BA dormitories. Bra val SAS gjorde med säten.

Edit: hade checkat in på connection tidigare men fick CU mail just några min innan 22 timmar till avgång. Kunde inte check in online så blev D säte ville ha fönster men alla tagna. Plus verkade halvfull, några J mittsäten kvar

Fick precis uppgradering Chicago-Stockholm i eftermiddag, economy till plus. Fick bli 20a istället för rad 30.

Fråga: kan jag potentiellt gate-uppgradera till Business och bara betala priset från plus til business nu?

Toppen