Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Ursäkta om frågan redan ställts men det står inte i första posten och jag orkar inte läsa 143 sidor...

Har bokat min första plus-resa long-haul med avresa imorgon och när jag nu fick inchecknings-smset ser jag att jag har en plats i business, men har inte fått något mail. Innebär det att det INTE är CU och att jag därmed har chansen även på hemvägen? Eller kan mailet komma senare? (Eller får man inte alltid mail?)

Är EBD, hade inte checkat in och det är en resebyråbokning.
När jag fick mitt inchecknings-sms så var fann jag också att jag var bokad i Business. Mailet kom sedan ett tag efter så i mitt fall var det en CU. Troligen även i ditt fall. Oavsett, checka in, välj plats och njut av uppgraderingen. Jag skulle inte räkna med att ha chans på hemvägen, men det har hänt, men är inte så sannolikt. :)

Ett tips är att kolla i post 1406 och lite därefter i denna tråden, vilket med default-inställningar även visas på den senaste/sista sidan.
Desto fler ”jag orkar inte läsa”-inlägg som postas, desto svårare blir det att hitta info.....

Fattar inte riktigt men uppskattar svaret ändå :) var ser du respektive posts nummer? Jag ser inget i mobilen iallafall?

Det finns många ”blev uppgraderad idag på den och den sträckan”-inlägg och mitt var väl delvis något i den stilen, men jag ville även passa på att lära mig (och andra) mer om hur det funkar. Det kanske redan fastställs precis hur det går till någonstans i dessa 144 sidor och jag förstår att en admin inte orkar sitta och sammanfatta alla trådar. Då blir det lätt upprepade frågor.

Tack för ditt kunskapsrika informativa inlägg, precis vad sånna här långa trådar behöver mer av.

Om du hade uttryckt dig lite mer trevligt och sagt typ ”det finns så mycket info i tråden att det är svårt att få överblick” eller ”sökmotorn är så kass att den inte skulle hitta en ladugårdsdörr om den stod mitt framför den” eller ”jag har bråttom och skulle vilja veta snabbt”.

Men just det där ”jag orkar inte” kom och serva mig fungerar inte så superbra.

Fattar inte riktigt men uppskattar svaret ändå :) var ser du respektive posts nummer? Jag ser inget i mobilen iallafall?

Här:

99BC749D-D58E-4D06-BCBE-BCA0295E6872.jpeg

Om du hade uttryckt dig lite mer trevligt och sagt typ ”det finns så mycket info i tråden att det är svårt att få överblick” eller ”sökmotorn är så kass att den inte skulle hitta en ladugårdsdörr om den stod mitt framför den” eller ”jag har bråttom och skulle vilja veta snabbt”.

Men just det där ”jag orkar inte” kom och serva mig fungerar inte så superbra.

Hade du bemödat dig att läsa hela mitt inlägg innan du slängde dig på svara-knappen hade du kanske sett att det var betydligt mer konstruktivt än vad du vill få det till.

Det var ett försök att vara ödmjuk och slippa dryga svar som ”använd sökfunktionen” och liknande tangentbordskrigarsvar. Istället fick jag ett ännu drygare svar så jag lärde mig att bara gå rakt på sak nästa gång. Tack för det.

Och jag står förresten för att jag inte orkar läsa 144 sidor, utan att försöka linda in det i andra ord.

Ok, syns inte i mobilen, får logga in på datorn och läsa. Tack! Nu har jag bidragit alldeles för mycket till att göra den här tråden onödigt mycket längre så nu ska jag hålla tyst ;)

Kunde f ö välja plats i C men har fortfarande inte fått något mail (5 timmar sen incheckning öppnade). Oavsett vilket måste jag ju säga att det är en fantastisk förmån! Tre år som EBD, första (long-haul) flygningen någonsin då jag inte bokat Business hos SAS och då petar dom in mig där ändå. Och som jag förstår det på den här tråden (av det jag läst ;)) så är det inte osannolik bonnröta utan helt enkelt en riktigt bra förmån! Eurobonus växte ett par decimeter!

Och jag står förresten för att jag inte orkar läsa 144 sidor, utan att försöka linda in det i andra ord.
Du har ju bevisligen inte ens bemödat dig med att läsa den sista eller de två sista sidorna i tråden som är full med frågor precis som din.
Nåväl, nu har @Maja svarat på din fråga från sin horisont och jag har pekat dig till ett inlägg på samma ämne. Jag hoppas det räcker, jag tror det blir svårt att övertyga någon här om varför de ska klippa och klistra in ett svar åt dig :)

Toppen