Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Om det blir en Centurion Lounge, så får man anta att det blir samma access som övriga Centurion lounger, dvs 2 gäster för Platinum

Du kommer in i Centurion delen om du går igenom loungen, finns en dörr brevid buffen som leder in till Centurion "delen" i Hong Kong. Om jag inte missminner mig så fanns det ca 700 Centurion kort innehavare i Sverige.förra året.

Intressant siffra, har du någon aning hur det ser ut för platinum eller andra typer i Sverige?

I Instagramposten från Pontus nämner han ca 2000 besökare/vecka. Det är ganska bra med tanke på loungestorleken.

Som nybliven Platinumkortsinnehavare tänkte jag besöka loungen ett par gånger i November och December, tycker maten ska bli intressant att testa, ska bli skönt att komma bort från Guldloungens Persiljpestogojs.

Stämmer det att man får beställa flera maträtter?

PS: Har även ändra Centurionlounger olika förmåner för Plat vs Cent? Utöver hur många gäster man får ta in?

Vet inte hur "classy" upplägget känns att man får en gin och tonic som tack för att visar upp ett kort man pröjsar 30K om året för ;)

Last edited:
På Pontus? Kolla vinlistan på Pontus hemsida.

Ouff!!! en Clos du Mesnil, 2002a dessutom. Var fick du chansen att smaka på denna?

Finns ingen vinlista på pontus hemsida förövrigt. Läste även att pontus erbjuder champagneprovning i loungen om man beställer i förväg, vad är det då som provas? Nån som testat?

Toppen