Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Uppdatering till er som ej använder LinkedIn.
c054134f5e98d2588e3e476f0a3e04f0.jpg

Snabb fråga, fungerar det att använda apple pay med platinum som inträde till loungen?
Nej, varför skulle det göra det?
Kortet skall presenteras och dras genom en kortläsare som är kopplad till en ipad med LoungeBuddy appen aktiverad. Utöver detta scannas ditt boardingpass. Samma lösning som finns i Centurionloungerna.

Snabb fråga, fungerar det att använda apple pay med platinum som inträde till loungen?
Nej, varför skulle det göra det?
Kortet skall presenteras och dras genom en kortläsare som är kopplad till en ipad med LoungeBuddy appen aktiverad. Utöver detta scannas ditt boardingpass. Samma lösning som finns i Centurionloungerna.

Det skulle iof kunna fungera så länge deras kassasystem accepterar trådlös kommunikation. Jag är inte helt säker på att det är uteslutet.

Självklart måste även ett matchande boardingcard scannas (vilket funkar utmärkt digitalt).

Det skulle iof kunna fungera så länge deras kassasystem accepterar trådlös kommunikation. Jag är inte helt säker på att det är uteslutet.
Nej.
Nu läste du inte hela mitt inlägg som du ändå citerade. Samma lösning som finns i Centurionloungerna.

Det har ingenting med kassasystemet att göra överhuvudtaget. Du måste ha blandat ihop, kolla nästa gång du är på besök. Ipaden står vid entrén och är helt frikopplad från kassasystemet där mat och dryck slås in. Kassasystemet är en separat enhet som står till vänster på den stora diskbänken.

Nej.
Nu läste du inte hela mitt inlägg som du ändå citerade. Samma lösning som finns i Centurionloungerna.

Det har ingenting med kassasystemet att göra överhuvudtaget. Du måste ha blandat ihop, kolla nästa gång du är på besök. Ipaden står vid entrén och är helt frikopplad från kassasystemet där mat och dryck slås in. Kassasystemet är en separat enhet som står till vänster på den stora diskbänken.

Jag vet vad du menar, och ordvalet kassasystem var felaktigt, jag menar såklart deras iPad för loungeregistrering.

Hur som helst så utesluter jag inte den tekniska möjligheten. Jag har själv ett iPad system som är kopplad till en blåtands-dongel som stödjer både chip, swipe och nfc.

Så rent tekniskt skulle ett platinum i Apple Wallet visst kunna fungera. Att deras system ej har stöd för det idag verkar du ha koll på, men det betyder inte att det inte kommer en uppdatering till deras system inom snar framtid då AMEX nyligen anslutit sig till Apple Pay i Sverige.

Vad får dig att tro att detta skulle vara en otrolig setup?

Edit: Jag tänker likt hur Priority Pass fungerar digitalt.

Last edited:
Toppen