Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du menar att bombination av klasser, 2-4-1 och att man betalar poäng för respektive klass har varit igång ett tag. OK då har jag missat den nyheten.

Jag bokade en First T&R (190k poäng) i april, i somras byttes plan-typen och Business fanns bara på utresa. Jag ringde in då de nya reglerna var igång & fick tillbaka poäng då det var olika klasser för dit och hem.

Filip pratar väl om online-bokningen? Där finns väl ändå inte first än, som ni pratar om.
Går det att kombinera bokningsklass inom turen eller returen (tex anslutningsflyg i ekonomi och longhaul i business)?

Är sugen på att dra till Las Vegas imorgon.... tror ni man kan lösa en BC-biljett dit?
Dvs ringa när dom öppnar och åka på eftermiddagen.

Kan jag göra bokningen idag annars? SAS flyger ju inte dit med Lufthansa gör ju exempelvis.

• Gilla
Reactions: Gus
Är sugen på att dra till Las Vegas imorgon.... tror ni man kan lösa en BC-biljett dit?
Dvs ringa när dom öppnar och åka på eftermiddagen.

Kan jag göra bokningen idag annars? SAS flyger ju inte dit med Lufthansa gör ju exempelvis.
Om det finns platser kan du kanske boka online med SAS nya awardbokningsverktyg, annars går det bra att ringa Tallinn imorgon och boka för resa samma dag, men det kan bli tight med tid att hinna med en anslutning från t ex Arlanda om du bokar när de öppnar imorrn.

Om det finns platser kan du kanske boka online med SAS nya awardbokningsverktyg, annars går det bra att ringa Tallinn imorgon och boka för resa samma dag, men det kan bli tight med tid att hinna med en anslutning från t ex Arlanda om du bokar när de öppnar imorrn.
Vart hittar jag sas nya bokningsverktyg?
DÅ kan jag boka med andra bolag än SAS (Sålnge de är star alliance)

Vart hittar jag sas nya bokningsverktyg?
DÅ kan jag boka med andra bolag än SAS (Sålnge de är star alliance)
Det hade varit bättre om du startat en ny tråd med detaljer om dina önskemål så kanske någon här kunde hittat ngt till dig. Jag sökte lite snabbt på Lifemiles och den enda business över Atlanten jag hittade imorgon är Munchen Denver. Den får du ringa in för att boka, har du Eurobonus guld så prova med vanliga SAS nu med en gång. Imorgon hinner du inte ringa Tallinn eftersom du troligen måste ta 06.05-planet till Munchen från Arlanda. Denna går inte att boka online i SAS verktyg eftersom det är ekonomi sista benet.

Screenshot_20181104-182520.jpg

Hej!

Vet inte om detta är rätt tråd för denna frågan, skulle kunna passa i denna också:
Nya regler gällande routings på SAS / Star Alliance bonusresor | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

men jag testar att lyfta denna här, då det involverar en 2-4-1 voucher. Ursäkta om det är fel tråd.

Vet inte om jag förstått rätt (finns ingen information mig veterligen på SAS hemsida), men from. 1 nov så går det inte att boka mixed segment, dvs business ut från Europa och sen eco inrikes i USA? Eller är det så att denna funktion inte fungerar via SAS Star Alliance Award sökmotor än, men funkar när man ringer Tallin?

Jag har sedan tidigare i höstas en award-resa bokad med vouchern:
ARN- FRA Lufthansa, bokningsklass I
FRA-DTW Lufthansa, bokningsklass I

DTW-IAD United, bokningsklass X
IAD-ORD United, bokningsklass X
ORD-ARN SAS, bokningsklass I

Men det kan vara så att denna måste nu bli ombokad till ett par andra datum, jag förstår att det blir andra poängkostander + serviceavgift och ombokningsavgift, men min primära farhåga är att det inte skall gå att boka mixed cabin. Någon som har lite bättre koll än jag?

Hej!

Vet inte om detta är rätt tråd för denna frågan, skulle kunna passa i denna också:
Nya regler gällande routings på SAS / Star Alliance bonusresor | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

men jag testar att lyfta denna här, då det involverar en 2-4-1 voucher. Ursäkta om det är fel tråd.

Vet inte om jag förstått rätt (finns ingen information mig veterligen på SAS hemsida), men from. 1 nov så går det inte att boka mixed segment, dvs business ut från Europa och sen eco inrikes i USA? Eller är det så att denna funktion inte fungerar via SAS Star Alliance Award sökmotor än, men funkar när man ringer Tallin?

Jag har sedan tidigare i höstas en award-resa bokad med vouchern:
ARN- FRA Lufthansa, bokningsklass I
FRA-DTW Lufthansa, bokningsklass I

DTW-IAD United, bokningsklass X
IAD-ORD United, bokningsklass X
ORD-ARN SAS, bokningsklass I

Men det kan vara så att denna måste nu bli ombokad till ett par andra datum, jag förstår att det blir andra poängkostander + serviceavgift och ombokningsavgift, men min primära farhåga är att det inte skall gå att boka mixed cabin. Någon som har lite bättre koll än jag?
Funkar via telefon till tallinn förutsatt det finns platser i rätt klass.
Sas nya award tool stödjer inte mixed cabins ännu dock som du säger. Men via tele är det ok

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen