lemi
Medlem
Sorry jag skapade förvirring. Nu glömmer vi detta och går vidare och inväntar ombyggnaden.Det var möjligen flera frågor samtidigt vilket bidrog till förvirringen. Jag gör samma bedömning som du @Mattias Holmén
Sorry jag skapade förvirring. Nu glömmer vi detta och går vidare och inväntar ombyggnaden.Det var möjligen flera frågor samtidigt vilket bidrog till förvirringen. Jag gör samma bedömning som du @Mattias Holmén
"Centurion Lounge" är ju ett varumärke som Amex använder. Och det är inte access enbart för Centurion i de loungerna, utan även för Platinum. Åtminstone är det det som gäller i resten av världen.Jo - men frågan var ju om det kan stämma att Pontus byggs om till en större (och som det verkar ha uppfattats) ren Centurion-lounge med access bara för Black Card och inte längre för Platinum?
Kunde inte sagt det bättre själv. Förstår inte varför alla surrar ihop det och blandar ihop kortet American Express Centurion och Centurion lounge nätverket. Dessa är två åtskillda och även om Centurionkortet ger inträde till Centurion loungen, så är det inte bara en lounge för Centurioninnehavare."Centurion Lounge" är ju ett varumärke som Amex använder. Och det är inte access enbart för Centurion i de loungerna, utan även för Platinum. Åtminstone är det det som gäller i resten av världen.
Kortet har helt rätt (eller kanske tillochmed aningen låg) årsavgift. De ger ju ett naturligt urval av vilka kunder som har kortet och i detta fall kommer en viss exklusivitet med det...Det kortet är ju förövrigt en rätt sjuk produkt, avgiften för att ha kortet är helt bisarr. Verkar dock vara något "billigare" i Sverige än i Hongkong, bara 30 000kr i årsavgift.
Det låter som de kommer att utvidga hela restaurangen som Amex lounge och den nuvarande till (ommöblerad till mer exklusiv) Centurion lounge?
Alltså, vilken del av centurion lounge i Hong Kong var reserverad för centurion?
Kan tänka mig att allt blir öppet för platinum. Hur många centurion finns fet ens i Sverige?