Senaste nytt
Du får läsa mellan raderna, är inte sur. Fullständigt medveten om att det är bilen jag troligen får, men det händer typ aldrig..
Men läste mitt inlägg igen och det var nog dåligt skrivet då man inte kan se att jag försöker skoja.
Som du skriver, det var nog lite för liten text mellan raderna :) Men skönt att jag missuppfattade dig!

Är lite nyfiken. Men förekommer det "turns" hos hyrbilsfirmor också, likt på hotell som överbokar?. Eller hur löser firmorna överbokningar som runt juletid t.ex, för jag antar att det förekommer även där?.
Skulle se det som lite mer komplext att skicka en hyrbilskund till en konkurrent t.ex med tanke på försäkringar osv, än det är att skicka en hotellgäst till ett annat hotll bara.

Är lite nyfiken. Men förekommer det "turns" hos hyrbilsfirmor också, likt på hotell som överbokar?. Eller hur löser firmorna överbokningar som runt juletid t.ex, för jag antar att det förekommer även där?.
Skulle se det som lite mer komplext att skicka en hyrbilskund till en konkurrent t.ex med tanke på försäkringar osv, än det är att skicka en hotellgäst till ett annat hotll bara.
I somras hyrde jag mycket på ett ställe och pratade lite med dem om just detta när jag fick en Hertz-bil från Avis. De hade ett samarbete med andra uthyrare och liknande i området, och hjälpte varandra genom att hyra sinsemellan när det krisade.

Håller med - förvånad varje gång jag testar hur enkelt det är. Har dock inte provat manuell växellåda än. Då misstänker jag att det blir komplicerat...

Det går ganska bra, faktiskt, men man tenderar att slå högerhanden in i dörren när man ska växla, men även där kommer man in i det efter ett tag. Tips är att hålla handen på växelspaken (vänster) i början om det går så faller det sig mer naturligt.

Håller med - förvånad varje gång jag testar hur enkelt det är. Har dock inte provat manuell växellåda än. Då misstänker jag att det blir komplicerat...

Jag frågade om de hade automatlåda tillgängligt när jag hämtade ut bilen. Det hade de, men för 40 GBP per dag extra. Nej tack, sade jag. Jag betalar inte 120 GBP extra för en automat på en hyra som kostar 64 GBP...

Som chazzie sade, man kommer in i det ganska snabbt.

Toppen