Senaste nytt
Kontor: Avis Sthlm Klarabergsviadukten
Bokat via: Eurobonussidan 10k-kampanjen
Bokade: VW Golf (C-klass)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: VW Golf (C-klass)
Status: President's Club

Första gången i år som jag inte blev uppgraderad, "tyvärr har vi ont om bilar idag så vi kan inte uppgradera dig."
Har hyrt här två gånger senaste tre veckorna. Enligt utsago från killen bakom disken så har de "dåligt med bilar just nu" i allmänhet. Fick en S90 R-design på klass C hyra förra gången och Kia Niro plug in på klass C-hyra igår.

Just nu köar Avis upp bilarna för däckskifte, vilket de inte gör själva på stationerna utan bilarna måste blockeras i systemet och skickas iväg till verkstad för däckskiftet. Det gör att massa bilar är ute på verkstad, några är i transit och andra är blockerade för att de ska skickas iväg snart.

Vid sidan av däckskiften så skall Kia Niro flottan säljas då de bilarna nu har gjort sitt. Samtidigt slängde Avis centralt ut en mini-leasekampanj på just Kia Niro till väldigt bra priser och de fick fler kunder än de hade räknat med. Så just Kia Niro ska det bytas däck på, säljas samt ut på mini-lease. De har allmän bilbrist de här dagarna!

Det var allt från Avis-nytt för den här helgen!

Just nu köar Avis upp bilarna för däckskifte, vilket de inte gör själva på stationerna utan bilarna måste blockeras i systemet och skickas iväg till verkstad för däckskiftet. Det gör att massa bilar är ute på verkstad, några är i transit och andra är blockerade för att de ska skickas iväg snart.

Vid sidan av däckskiften så skall Kia Niro flottan säljas då de bilarna nu har gjort sitt. Samtidigt slängde Avis centralt ut en mini-leasekampanj på just Kia Niro till väldigt bra priser och de fick fler kunder än de hade räknat med. Så just Kia Niro ska det bytas däck på, säljas samt ut på mini-lease. De har allmän bilbrist de här dagarna!

Det var allt från Avis-nytt för den här helgen!
Överhörde en diskussion på Klarabergsviadukten igår kväll, enligt denna ska samtliga Volvos säljas och ersättas med Peugeoter...

Kontor: Avis Landvetter
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen)
Bokade: Grupp D (Kia Niro)
Fick: Kia Niro
Status: Avis Preferred Plus

Kontor: OKQ8 Hemvärnsgatan
Bokat via: Hemsida
Bokade: Volvo v40
Fick: Volvo v40
Status: Två stämplar på mitt kaffestämpelkort

Roligare bilhyror har man ju haft. Nu är man van med att en Avisbil kostar 680 kronor för hela helgen, och så får man köra runt i något ganska nytt och flådigt. På närmsta bensinmack får man istället betala några tior extra för 24 timmar i något betydligt äldre och mindre...

Överhörde en diskussion på Klarabergsviadukten igår kväll, enligt denna ska samtliga Volvos säljas och ersättas med Peugeoter...
Därför jag skyr Avis som pesten, Peugeot, Kia, Hyundai, Renault och all tänkbar skit.

För övrigt så är jag skitsur då jag fick den bilen jag bokat idag, Hertz Linköping gav mig den sura manuella V40 som jag snålbokat. Absolut ingen som helst utrustning, helt naken...
Vårt avtal gör att jag betalar runt 340:- dygnet för V40 manuell, automat 80:- till. Men detta är första ggn som jag inte blivit uppgraderad till minst automat...

Lev efter @agehall budord: förvänta dig att få vad du betalt för - allt annat är en bonus. Tycker personligen det är magstarkt att bli bitter över att inte få något gratis.
Du får läsa mellan raderna, är inte sur. Fullständigt medveten om att det är bilen jag troligen får, men det händer typ aldrig..
Men läste mitt inlägg igen och det var nog dåligt skrivet då man inte kan se att jag försöker skoja.

Toppen