Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Sas MasterCard ej amex vad jag sett

Jag läste detta i en annan tråd.

SAS Travel Wallet | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Kan tipsa om att skaffa Revolut, det är ett prepaid Visa/Mc men du kan ladda på med Amex och det räknas som ett köp (så du får dina poäng)
Du kan även växla fritt mellan valutor så du slipper växlingspåslaget när du betalar utomlands.
Helt gratis förutom typ ~60 för att få kortet levererat.

Kanske @Johans00 kan svara på det?

Om jag skaffar ett Revolut, kan jag då ta ut pengar kostnadsfritt i svenska automater? Tänker att Revolut är en engelsk tjänst.

Samma sak om jag är i Tyskland, är det bara att göra ett vanligt uttag i uttagsautomat (förutom helg)? Eller behöver jag göra några inställningar i appen samt välja något särskilt på skärmen vid uttag?

Om jag skaffar ett Revolut, kan jag då ta ut pengar kostnadsfritt i svenska automater? Tänker att Revolut är en engelsk tjänst.

Samma sak om jag är i Tyskland, är det bara att göra ett vanligt uttag i uttagsautomat (förutom helg)? Eller behöver jag göra några inställningar i appen samt välja något särskilt på skärmen vid uttag?
Ja det kan du. Beroende på vilken nivå av Revolut kort du har är beloppsgränsen olika. €200/400/600.

Jag har endast testat att ta ut kontanter i Polen, det enda att tänka på där var att se till att man blir debiterad i lokal valuta och inte i GBP (som automaten tror är hemmavalutan), men det är inget nytt.
Jag hade växlat till mig lite PLN i appen mitt i veckan och tog sedan ut på söndagen och på tisdag eller så i veckan efter växlade jag tillbaka överblivna PLN till mitt SEK-konto igen. Funkade jättebra...

Är det någon som vet om det går att ladda sitt Revolutkonto från ett svenskt M&M mastercard och att det räknas som ett vanligt köp?

Jag har endast testat att ta ut kontanter i Polen, det enda att tänka på där var att se till att man blir debiterad i lokal valuta och inte i GBP (som automaten tror är hemmavalutan), men det är inget nytt.
Jag hade växlat till mig lite PLN i appen mitt i veckan och tog sedan ut på söndagen och på tisdag eller så i veckan efter växlade jag tillbaka överblivna PLN till mitt SEK-konto igen. Funkade jättebra...
Det låter strålande. En fråga till. Pengarna man sätter in, blir de automatiskt SEK, eller de behöver växlas från GBP i appen?

Det låter strålande. En fråga till. Pengarna man sätter in, blir de automatiskt SEK, eller de behöver växlas från GBP i appen?
Som svensk har du ett konto i SEK som är din hemmavaluta, även om någon maskin tror annorlunda ibland (eftersom kortet är utställt i UK). Jag har inget GBP-konto hos Revolut, bara SEK och de andra jag skapat själv

Toppen