Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Jag laddade på med SEK i appen och tog ut i lokal automat och de enda avgifter jag såg var när automaten själv skulle ha avgift för uttaget ( tog ut på vardagar ). Jag gjorde ingen "växling i appen".

Så ja, det är möjligt att du är på cykeln ;D
Okey, ja då kanske det är onödigt att växla i appen. Frågan är om det är beroende på om du gör uttaget/köpet under deras office hours så. Dvs om du gör utaget när dom ej har office hours så kanske du får betala avgift för växligen som sker. Detta skulle isåfall kunna motverkas genom att i förtid ha växlat i appen (under office hours). Det känns ohållbart att ha börja ha koll på tidszoner för att på bästa sätt kunna ta ut pengar avgiftfritt. :D

Okey, ja då kanske det är onödigt att växla i appen. Frågan är om det är beroende på om du gör uttaget/köpet under deras office hours så. Dvs om du gör utaget när dom ej har office hours så kanske du får betala avgift för växligen som sker. Detta skulle isåfall kunna motverkas genom att i förtid ha växlat i appen (under office hours). Det känns ohållbart att ha börja ha koll på tidszoner för att på bästa sätt kunna ta ut pengar avgiftfritt. :D
Det verkar som det är ett sätt att undvika office hours

Using your card Abroad - Travelling - Revolut Community

Tryckte precis över lite EUR till helgens resa

Last edited:
Hur stor är avgiften om man fyller på med SAS MC? I en av de första posterna skrivs det att det blir avgift om man använder kreditkort för att fylla på.

Det är bra att Revolut har samlat in så mycket riskkapital. Så att de har råd att försätta stå för själva transaktionsavgiften.

Någon annan som har problem med sitt kort? Mitt contactless har slutat fungera helt plötsligt och stoppar jag in kortet står det att chippet inte kunde läsas.

Det verkar som att Revolut har en gräns på vad man får ladda sitt kort med (från ett annat kort). Denna gräns är oklar (jag blev bara nekad när jag försökte ladda med 10k utan att de berättade vad som skulle vara OK, efter lite trial-and-error så lyckades jag sen ladda med 2k), men det verkar helt klart som att det är Revolut som satt den (och att den kan ökas senare). Det skulle gå bra att ladda på mer via banköverföring.

Toppen