Dr. Miles
Expert
Ja, så tolkar jag det också.Ang formuleringen "bokar from 1a oktober" innebär det att man tjänar som gammalt om man bokat innan 1a oktober även om man reser i Juni 2019?
Ja, så tolkar jag det också.Ang formuleringen "bokar from 1a oktober" innebär det att man tjänar som gammalt om man bokat innan 1a oktober även om man reser i Juni 2019?
Så tolkar jag det.ok så man verkar lugn så länge man reser innan 1a december. Även om man bokat efter 1a oktober.
Ang formuleringen "bokar from 1a oktober" innebär det att man tjänar som gammalt om man bokat innan 1a oktober även om man reser i Juni 2019?
Vanlig go sänks ju med ca 50% också, rätt stor minskning kan jag tycka på longhaul.
Tror norrmännen försökt med detta tidigare, men det har alltid fallit med svårigheten att korrekt värdera en bonuspoäng. Borde skapas en tråd om detta kanske då vi går off-topic. När presenteras deras höstbudget så kanske vi finner lite intressant?
Edit: hittade, budgeten kommer nästa måndag. Ska lägga in en påminnelse så ser vi om de gick vidare denna gång.
Fast det är bättre för Arlanda att Oslo har skatt på 200 än ingen alls. Alla höjningar i närområdet gynnar indirekt Arlanda.Att norska regeringen vill höja flygskatten till 200 kr på längre resor, sätter jag inte en bonuspoäng på att det är bra för Arlanda. Den svenska flygskatten är en fast kostnad på 60 kronor per resa för inrikesflyg och flyg inom EU. 250 eller 400 kronor för längre resor. Dvs dubbelt så mycket som den norska.
Citerar eget inlägg för nu är texten på Offers and news | SAS uppdaterad. Tyvärr verkar det som en reducering även på kampanjer...Detaljerna finns inte men på Offers and news | SAS står följande:
Visa bifogad bild 80066
2018-10-01
ADJUSTED POINTS EARNING ON GO LIGHT TICKETS
Points earning will be adjusted on Go Light tickets and on non-flexible tickets to USA and Asia in Go class. Tier qualifying flights* and tier level bonus** are not affected. The change will affect passengers booking from 1st October with departures from 1st December 2018.
* 10 one-way flights (on SAS and/or to selected destinations on Wideroe) to become a Silver member, 45 one-way flights to
become a Gold member and 90 one-way flights to become a Dimond member
** Gold & Diamond members earn 25% more Basic points on flights on SAS and Wideroe