Taggen
Medlem
Det blir ju lite äpplen och päron då det är inrikes USA(United?) ena vägen, men inte andra...
Suck, amatörernas afton. Ja så är det naturligtvis.
Det blir ju lite äpplen och päron då det är inrikes USA(United?) ena vägen, men inte andra...
Tråkigt, ja det finns såklart alltid resemönster som blir lidande. Du får se det positiva i att biljetterna förmodligen går ner i pris framöver. Status kanske kan fås genom segment?
Precis...Finns inte en chans att de skulle sänka priserna.
Sist de skulle ”sänka priserna” införde de go light som kostar lika mycket som go gjorde tidigare och höjde priserna i go.
Något verkar ju vara väldigt galet på hemsidan. Söker man CPH-HKG istället för ARN-CPH-HKG så blir det mer intjäning. Kanske så att longhaul-benet inte räknades med. Men vissa dagar fick man inte upp någon intjäning alls.Är det bara jag som inte får ihop detta? Kollade datum i April till Hong Kong och där är även Flexibel Plus nedsatt rejält. Skulle inte sänkningen enbart gälla oflexibla biljetter i GO-class till Asien och USA?? Samma sak för flexibel Business Class. SK-IT? Håller de dessa nivåer kan vi prata svårt att flyga in EBG.
Men vad är alternativet? Usel kronkurs och flygskatt pga svenska politiker, stigande oljepris, stark dollar tack vare Trump.
Det börjar bli mycket nu och SAS måste agera som ett vinstdrivande företag. Var det verkligen rimligt med över 11 000 poäng till t ex Miami som statuskund? Detta på en light biljett ofta köpt för under 3000 sek. Räknar vi snällt med en internkostnad på 5-5,5 öre motsvarar detta 600 sek. Mer än flygskatten!
De skulle dock inte rört GO på long haul. Enig i det.
Ingen av oss vill väl se SAS på konkursens rand igen?
Tror inte priserna kommer gå ner under 3000 SEK på GO Light även om någon enstaka kampanj säkert kan gå ner någon hundring till.Tråkigt, ja det finns såklart alltid resemönster som blir lidande. Du får se det positiva i att biljetterna förmodligen går ner i pris framöver. Status kanske kan fås genom segment?
Inte så konstigt att det är olika poäng då ena resan troligtvis är ARN-EWR/ORD och andra är MIA-OSL/CPH. Det skiljer i intjäning om man åker till Miami med SAS eller till Chicago/New York.Ja, bokningsklass verkar ha betydelse (än så länge) Q-klass ger 2925 poäng, V-klass ger 2650 poäng, W-klass ger 2425 poäng,samtliga tillhör samma Fare Family (SAS Go). Såg också att detta inte är konsekvent för när jag testade en annan bokning gav Q-klass 2425 poäng.Ett annat exempel illustreras nedan. Den skarpögde ser att trots att det är Q-klass i båda riktningarna för bägge flygningarna så tjänar man olika poäng.
Visa bifogad bild 80081