På tal om värde på plusbiljetten, utrop på SK410 CPH-ARN igår: "It seems the polar rolls are very frozen [reds anm: mer än vanligt alltså], you are welcome to take one but .. yeah.. *click*".SK1419 ARN-CPH idag, ingen mat eller dryck ombord. Ger ju ett bra värde på Plusbiljetten. Tydligen kom inte vagnarna till planet - Hur svårt kan det vara?
![]()
Ja, jäklar. Tre sådana där hastigt upptinade halvt frusna degklumpar till rullar på några dagar. Riktigt vidrigt.På tal om värde på plusbiljetten, utrop på SK410 CPH-ARN igår: "It seems the polar rolls are very frozen [reds anm: mer än vanligt alltså], you are welcome to take one but .. yeah.. *click*".
Jag tog en ändå, men det var närmast en kalkonglass. Den fick åka ner i datorväskan och förtärdes i morse. Som överstelöjtnant Bill Kilgore skulle sagt "I love the taste of SAS in the morning!"
(ping @Herr Sjödin när vi ändå droppar referenser!)
Du måste ha haft otur.Online checkin i Lissabon funkar inte. Kommer tidigt till checkin. Ingen prio kö heller även om det är två disker en för eco annan för guld. Får vänta 40 minuter. Ingen fasttrack men det förstår jag.
Slänger fråga till diamantsupporten och får kallt svar med link om SAS checkin options och där listad Lissabon har ingen som helst service.
Kallt svar från supporten, kallt bemötande var det i Lisboa, turiststad som den är. Inga förmåner för sånt resande. Rant over. Life goes on.
Som jag brukar säga, någon gång emellanåt hos SAS så träffar man på kabinpersonal från helvetet och den här gången var det din tur, beklagar..SK721 5/9
Som jag också skrev i feedback till SAS via formuläret på hemsidan.
Otrevligaste kvinnan i besättningen jag varit med om på någon av mina SAS flygningar.
- Suck när jag beställde Ringi pga att den var slut så hon fick ropa på kollega längre bak (jag satt på rad 2).
- Höjda ögonbryn och sur kommentar när jag beställde en choklad och cola i väntan på Ringi. "Ska du ha cola OCKSÅ??"
- Höjde rösten till mig när hon skulle samla in skräpet då jag inte fällt upp brickan (12 min till landning). Svårt att fälla upp brickan innan du samlat ihop allt skräp röt jag tillbaka!
Fick en fryst ostmacka i SAS Business longhaul och när jag var ute i galley så såg jag en hel ”låda” med glass som hade så mycket is på sig att det skulle behöva hela resan att tina till ätbart skick.Ja, jäklar. Tre sådana där hastigt upptinade halvt frusna degklumpar till rullar på några dagar. Riktigt vidrigt.
Varför får du inte poäng tillbaka för att det var kampanj?Säga att jag kan avboka 1 person på en bonusresa men sen när det ska ske meddela att jag INTE får några poäng tillbaka för den personen pga jag har bokat på kampanj.
Riktigt irriterad![]()
Varför får du inte poäng tillbaka för att det var kampanj?