2 mån var det för mig också.Min kvalificeringsår började i juli och nu när jag loggar in på mina sidor kan jag ge bort ett guldkort. Trodde inte det skulle vara möjligt förrän min grace gått ut i slutet på månaden. Tittade detta för drygt en månad sedan och då kunde jag inte ge bort ett guldkort.
2 mån var det för mig också.
Samma här.2 mån var det för mig också.
Du får ett kort 2017 efter att du kvalat in som diamant, och ett till efter grace 2018. Men du får inte ett "extra" kort om du återkvalar till diamant 2018, det kortet får du 2019 efter grace.Jag lyckas inte hitta svaret här i tråden men kan jag ge bort ett guld-kort under kvalificeringsperioden och ytterligare ett när jag faktiskt har kvalificerat?
ex. kval-period 1/1 - 31/12.
Oktober 2017 blir jag Diamant och ger bort ett guldkort
Får jag ett nytt guldkort att ge bort 2018 (efter grace-perioden) och ytterligare ett 2018 om jag återkvalificerar som Diamond?
Du får ett kort 2017 efter att du kvalat in som diamant, och ett till efter grace 2018. Men du får inte ett "extra" kort om du återkvalar till diamant 2018, det kortet får du 2019 efter grace.
Har sett något svar som liknar min fråga men de är en bit över 2 år gamla så kanske det har ändrats,
Min fråga är, idag trillade jag upp till Guld och med bokade flygningar så kommer jag upp i Diamond i November.
Kan jag ge bort ett silver kort idag och sedan igen ge bort ett guld kort i November när jag blir Diamond. Mitt nya kvalificerings år börjar den 1a Mars 2019 om det skulle ha någon betydelse.