Samma här. Bara 2 månader.Mitt senaste öppnades för bortgivning nu två månader in på perioden, alltså inte hela grace utan bara 2 månader in. Nu ska bara kollegorna kivas om vem som får det i år![]()
Samma här. Bara 2 månader.Mitt senaste öppnades för bortgivning nu två månader in på perioden, alltså inte hela grace utan bara 2 månader in. Nu ska bara kollegorna kivas om vem som får det i år![]()
Jag ska ge bort ett guldkort till en person som har 1 juli - 30 juni som kvalificeringsperiod.
När ska jag ge bort kortet för att det ska gälla i nästan 2 år?
Jag tror det är efter 1 september eller efter 1 oktober men är inte säker på vilket.
Det är inte alls säkert, dottern min fick bara 1 år + 3 månader grace och jag gav bort detta drygt 9 månader efter min period påbörjades. Har alltid gjort så men denna gången blev det "bara" ett år.1 Okt bör vara säkrast eftersom det då är efter mottagarens graceperiod som är 3 mån.
Ja, någon som lyckats lista ut bästa tiden att ge bort för att maximera hos mottagaren? Har ju varit lite olika bud i tråden, 3, 6 månader in i mottagarens period etc. orkar inte gå igenom 52 sidor så vore tacksam.
1 Okt bör vara säkrast eftersom det då är efter mottagarens graceperiod som är 3 mån.
Åh jo.Gav just min nyfödda dotter ett silverkort. Kanske lite osmart eftersom hon inte har egna biljetter ännu. Då lär man inte kunna samla poäng eller utnyttja andra förmåner misstänker jag.