Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Jag ska ge bort ett guldkort till en person som har 1 juli - 30 juni som kvalificeringsperiod.
När ska jag ge bort kortet för att det ska gälla i nästan 2 år?

Jag tror det är efter 1 september eller efter 1 oktober men är inte säker på vilket.

Jag ska ge bort ett guldkort till en person som har 1 juli - 30 juni som kvalificeringsperiod.
När ska jag ge bort kortet för att det ska gälla i nästan 2 år?

Jag tror det är efter 1 september eller efter 1 oktober men är inte säker på vilket.

1 Okt bör vara säkrast eftersom det då är efter mottagarens graceperiod som är 3 mån.

1 Okt bör vara säkrast eftersom det då är efter mottagarens graceperiod som är 3 mån.
Det är inte alls säkert, dottern min fick bara 1 år + 3 månader grace och jag gav bort detta drygt 9 månader efter min period påbörjades. Har alltid gjort så men denna gången blev det "bara" ett år.

Ja, någon som lyckats lista ut bästa tiden att ge bort för att maximera hos mottagaren? Har ju varit lite olika bud i tråden, 3, 6 månader in i mottagarens period etc. orkar inte gå igenom 52 sidor så vore tacksam.

Gav just min nyfödda dotter ett silverkort. Kanske lite osmart eftersom hon inte har egna biljetter ännu. Då lär man inte kunna samla poäng eller utnyttja andra förmåner misstänker jag.

Toppen