Senaste nytt

Isabella Lövin och affärsklassresande

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jönsson

Medlem
Skulle vara mycket förvånad om statsråden bokar och planerar sina resor själva. Det måste väl ändå kansliet göra.
 

Jönsson

Medlem
Riktigt dålig journalistik av skvallerblaskan. För mig är det självklart att våra statsråd dels ska kunna arbeta på flyget och dels vara utvilade när de ska resa för att representera landet. Det går inte att arbeta med vad som helst om man flyger ekonomi och framförallt inte när det handlar om sekretessbelagt material och statens angelägenheter. Ingen ska inbilla mig att tidigare statsråd i samma position har gjort annorlunda, oavsett partitillhörighet. I så fall skullle jag kalla det ytterst oansvarigt. Man får också ta i beaktning att dessa rikets representanter i princip arbetar sju dagar i veckan, dygnet runt. Att begära att de ska sätta sig i longhaul ekonomi då de ska fatta viktiga beslut och sitta i möten med andra statschefer är befängt.
Sedan kan man så klart ha invändningar kring partiet och hur de vill att vi andra ska resa om sköta våra transporter. Men det är en annan femma.
 

Patrik

Medlem
Sedan kan man så klart ha invändningar kring partiet och hur de vill att vi andra ska resa om sköta våra transporter. Men det är en annan femma.

Det är ju exakt vad det handlar om. Ingen haft lyft ett ögonbryn om någon i en borglig regering hade gjort på detta sätt, men att en miljöpartist gör det är dubbelmoral. Led som du lär (eller Lev som du lär) har alltid varit ett utmärkt ledarfilosofi som jag själv lever efter. Klarar man inte av det, så leder/lär man fel och bör således ändra hur man leder/lär...
 

Jönsson

Medlem
Det är ju exakt vad det handlar om. Ingen haft lyft ett ögonbryn om någon i en borglig regering hade gjort på detta sätt, men att en miljöpartist gör det är dubbelmoral. Led som du lär (eller Lev som du lär) har alltid varit ett utmärkt ledarfilosofi som jag själv lever efter. Klarar man inte av det, så leder/lär man fel och bör således ändra hur man leder/lär...
Absolut. Men nu är skillnaden att jag KRÄVER att rikets representanter ska flyga på ett sådant sätt att det inte äventyrar rikets säkerhet. Vad de gör utanför ämbetet struntar jag i. Då får de allt leva som de lär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen