Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Har bookat Plus på CPH-ORD-CPH i oktober, vill forsöka opgradera till Bus.
Expertflyer visar ca. 20% av säterna i Bus är blockade/reserverade.
Lägste bud som kan läggas idag, ca. 2 mndr innan, är 7.000 SEK varje leg eller 27.000 points.

Blir interessant att kolla igen 29 dagar innan hur priserna ändrats.

Om budet går igenom blir det en Plus Saver, dvs. du får den lägre poängen (1000+ev. Goldbonus). Vad gäller att boka plus direkt så har du helt rätt om du bokar i god tid. Vid bokning närmare inpå avresa kan skillnaden vara rejält mycket högre och då kan plusgrade absolut löna sig.
Var inne och kikade på min bokning och blir lite förvirrad av texten i kolumnen "Your Offer(s)" så står det "500 SEK per passenger (2)", vad betyder 2:an inom parantes? Är det att bokningen är för 2 personer så att mitt bud kommer att bli 500 SEK gånger 2 dvs mitt bud blir då 1000 SEK för 2 personer?

Ska åka ARN-SPU med jobbet nästa vecka på en gruppbokning och sedan samma väg hem fast med ett stopp i CPH.

Har mycket extrapoäng men är i desperat behov av baspoäng för att nå EBG..

Har knappt rest i år pga ny tjänst men ska troligtvis byta tjänst och då kommer jag resa massor på inrikes så jag skulle verkligen ha nytta av EBG.

Vad är nackdelen rent praktiskt att bryta ut min biljett ur gruppen för att kunna buda på plusgrade för att då får mer poäng?

Ska åka ARN-SPU med jobbet nästa vecka på en gruppbokning och sedan samma väg hem fast med ett stopp i CPH.

Har mycket extrapoäng men är i desperat behov av baspoäng för att nå EBG..

Har knappt rest i år pga ny tjänst men ska troligtvis byta tjänst och då kommer jag resa massor på inrikes så jag skulle verkligen ha nytta av EBG.

Vad är nackdelen rent praktiskt att bryta ut min biljett ur gruppen för att kunna buda på plusgrade för att då får mer poäng?
Du kommer inte längre tillhöra gruppen om det blir ombokning ar, vilket kan göra att du bokas om helt annorlunda. Sen kan det säkert finnas åsikter inom jobbet att du åker plus och inte med alla andra men det vet du nog bättre själv.

Toppen