Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Rimlig vikt anser jag är en vikt man kan hantera utan assitans. Du kan lika väl få en handväska eller en flaska från en taxfree-påse i huvudet när någon öppnar locket och den hamnar nog under alla viktgränser. Men det är så klart lite sfårt att sätta upp sådana regler. Men åtminstone borde gränsen vara runt 15kg och inte 8kg som vissa bolag har idag.

Ja, en 8kg brännvinsflaska kan göra riktigt ont.
 
Att behandla sina kunder så här ?
SAS behandlar väl generellt sina kunder bra de har åtminstone en customer support man kan prata med till skillnad frånvarande andra där det är omöjligt att föra en konversation.

Alla bolag har ju problem då och då, någon som har en dålig dag eller något som går sönder. Tror inte sas sticker ut direkt mycket mer än att de är ojämna.
 
Dagens mailuskick från SAS där de tycker man ska resa i SAS Plus

Vill du uppleva något extra? Boka SAS Plus till USA eller Asien så får du mer utrymme för att sträcka på benen, plus bredare stolar med justerbart nackstöd och fotstöd.* Du kan dessutom dra nytta av många av förmånerna i SAS Business, inklusive tillgång till lounge, SAS Fast Track och god mat och dryck ombord. Du får även checka in två väskor som väger upp till 23 kg vardera.

Så de menar att maten i GO inte är god? Det är ju samma varma måltid med ytterligare ett val.

Fast de har halvt rätt - normalt är ju maten i go inte god. Sedan missar de på det faktum att den inte heller är det i plus...
 
Tråden i stort bara,att dom behandlar folk så här,å då undrar jag om dom andra flygbolagen i stort göra likadant,sorry om jag är luddig :)
SAS är inte så dumma om jag jmf. TAP som fortfarande inte svarar på mina EU 261 krav, det är mer än två månader och läser man på om andras erfarenheter så är vanligt att de skiter i att svara tills man involverar myndighet/advokat då jmf jag med SAS som svarar inom hyfsat rimlig tid...
Som andra sagt detta är klagotråden, det finns en tråd där SAS har gjort saker bra men det vi inte har är en tråd som heter jag flög med SAS och allt var OK.
 
Tråden i stort bara,att dom behandlar folk så här,å då undrar jag om dom andra flygbolagen i stort göra likadant,sorry om jag är luddig :)

Som med så mycket annat så är svaret "det beror på". Dels beror det på vilka andra bolag man jämför (LCC eller andra legacy carriers t.ex.), men också beroende på vilken aspekt man tittar på.
Som redan påpekats av ett par andra personer så är SAS rätt så bra (ofta bättre än många andra bolag) när det handlar om att hantera kontakt efter resan (EU-ersättning, andra typer av kompensation, osv). Å andra sidan så finns det ett flertal trådar som visar på att de för det mesta är betydligt sämre än många andra (legacy-)bolag när det gäller att hantera olika typer av service under själva resan, inte minst sådana saker som är kopplade till differentierad service beroende på status (prioboarding, recognition ombord, osv).
 
Mitt ”det gjorde ni inte så bra SAS” hände 5/8. Jag och dottern skulle flyga från New York-Arlanda-Göteborg. Som min dotter har mycket issues med värk etc och en grej på hennes bucketlist är att få flyga Business la jag bud på uppgradering. 36tim innan flyg (och 5400kr fattigare) infann sig den extrema lyckan, men säg den lycka som varar.

Efter maten börjar dotterns stol leva ett eget liv, skärmen stänger av sig och lampan ovanför sätet tänds. Personalen kommer och försöker starta om hela systemet ett par ggr. Gör vårt set strömlöst ja allt, Nope. Dottern fick byta säte (11år gammal) och kommer väl hyfsat till ro. Själv ligger jag kvar i strömlös stol då dom var rädda för kortslutningar, plus att taklampan tänds lite närsom (tror det var 11ggr på drygt 2tim) och detta betalade jag extra för?!?!
Skickat klagomål precis som personalen bad mig men inget svar... känns lagom surt. Nu samlar jag poäng för att göra en RIKTIG bucketlist flygning för dottern som plåster på såren för att hon inte längre klarar vanlig rullstol utan måste uppgraderas till el. Tänkt kombinera med att besöka släkten i Melbourne men hur det ska fixas om jag inte vinner på lotto vetekatten.
 
Mitt ”det gjorde ni inte så bra SAS” hände 5/8. Jag och dottern skulle flyga från New York-Arlanda-Göteborg. Som min dotter har mycket issues med värk etc och en grej på hennes bucketlist är att få flyga Business la jag bud på uppgradering. 36tim innan flyg (och 5400kr fattigare) infann sig den extrema lyckan, men säg den lycka som varar.

Efter maten börjar dotterns stol leva ett eget liv, skärmen stänger av sig och lampan ovanför sätet tänds. Personalen kommer och försöker starta om hela systemet ett par ggr. Gör vårt set strömlöst ja allt, Nope. Dottern fick byta säte (11år gammal) och kommer väl hyfsat till ro. Själv ligger jag kvar i strömlös stol då dom var rädda för kortslutningar, plus att taklampan tänds lite närsom (tror det var 11ggr på drygt 2tim) och detta betalade jag extra för?!?!
Skickat klagomål precis som personalen bad mig men inget svar... känns lagom surt. Nu samlar jag poäng för att göra en RIKTIG bucketlist flygning för dottern som plåster på såren för att hon inte längre klarar vanlig rullstol utan måste uppgraderas till el. Tänkt kombinera med att besöka släkten i Melbourne men hur det ska fixas om jag inte vinner på lotto vetekatten.

Jag har haft en liknande upplevelse i Business med SAS (stolen lever eget liv, luften försvinner, lamporna tänds och släcks, samt att skärmen hänger sig hela tiden). Kunde inte byta plats pga fullt i kabinen.

Jag hade uppgraderat för poäng i gate då. Fick alla poäng tillbaka i efterhand när jag klagade.
 
Mitt ”det gjorde ni inte så bra SAS” hände 5/8. Jag och dottern skulle flyga från New York-Arlanda-Göteborg. Som min dotter har mycket issues med värk etc och en grej på hennes bucketlist är att få flyga Business la jag bud på uppgradering. 36tim innan flyg (och 5400kr fattigare) infann sig den extrema lyckan, men säg den lycka som varar.

Efter maten börjar dotterns stol leva ett eget liv, skärmen stänger av sig och lampan ovanför sätet tänds. Personalen kommer och försöker starta om hela systemet ett par ggr. Gör vårt set strömlöst ja allt, Nope. Dottern fick byta säte (11år gammal) och kommer väl hyfsat till ro. Själv ligger jag kvar i strömlös stol då dom var rädda för kortslutningar, plus att taklampan tänds lite närsom (tror det var 11ggr på drygt 2tim) och detta betalade jag extra för?!?!
Skickat klagomål precis som personalen bad mig men inget svar... känns lagom surt. Nu samlar jag poäng för att göra en RIKTIG bucketlist flygning för dottern som plåster på såren för att hon inte längre klarar vanlig rullstol utan måste uppgraderas till el. Tänkt kombinera med att besöka släkten i Melbourne men hur det ska fixas om jag inte vinner på lotto vetekatten.
Låter rimligt att du får 5400 kronor i kompensation för detta.
 
Mitt ”det gjorde ni inte så bra SAS” hände 5/8. Jag och dottern skulle flyga från New York-Arlanda-Göteborg. Som min dotter har mycket issues med värk etc och en grej på hennes bucketlist är att få flyga Business la jag bud på uppgradering. 36tim innan flyg (och 5400kr fattigare) infann sig den extrema lyckan, men säg den lycka som varar.

Efter maten börjar dotterns stol leva ett eget liv, skärmen stänger av sig och lampan ovanför sätet tänds. Personalen kommer och försöker starta om hela systemet ett par ggr. Gör vårt set strömlöst ja allt, Nope. Dottern fick byta säte (11år gammal) och kommer väl hyfsat till ro. Själv ligger jag kvar i strömlös stol då dom var rädda för kortslutningar, plus att taklampan tänds lite närsom (tror det var 11ggr på drygt 2tim) och detta betalade jag extra för?!?!
Skickat klagomål precis som personalen bad mig men inget svar... känns lagom surt. Nu samlar jag poäng för att göra en RIKTIG bucketlist flygning för dottern som plåster på såren för att hon inte längre klarar vanlig rullstol utan måste uppgraderas till el. Tänkt kombinera med att besöka släkten i Melbourne men hur det ska fixas om jag inte vinner på lotto vetekatten.
Som @Agö skriver så ska minimum ersättning vara vad du betalade för uppgraderingen.
Om du har fått ett ärendenummer från sas så har du åtminstone något att gå på om du måste kontakta dom igen. Handläggningstiden under sommaren brukar ofta vara över 3 veckor. Hjälper ju tyvärr inte ert fall just nu, men är övertygad om att ni får den kompensation ni ska ha för detta.
Skulle det mot all förmodan skita sig och sas strular, hör av dig här igen, finns garanterat några här som kan försöka eskalerar det inom sas.

Även om stolen och mycket runt detta var kass hoppas jag det i övrigt var trevligt i Business. Och att komma till Melbourne ska inte vara omöjligt, jobbar man målmedvetet mot detta ska det kunna bli verklighet.
 
Toppen