Canadien skrev:Det är ju minst två brott hon begått om man bortser från alkoholen1) försökt ta sig in i landet utan korrekt visum, och vägra lämna landet - härtrorjag hon inte berättat hela sanningen om hur arg/vild/högljudd hon var2) Försökt filma på område där fotoupptagning är förbjuden - samma här, vi vet inget om hur hon betedde sig.Bara dessa två bör kunna leda till fängelse i ett land som UAE men jag kan givetvis inte deras lagar.Klicka för att utvidga...
Off topic svar.Homer skrev:Precis, testa samma med exempelvis amerikansk gränskontroll så finner de säkert fler anledningar att placera dig bakom lås och bom.Kanske upptäcker de att du har med dig ett svenskt äpple som du fick under flygturen, ja det är ju ett brott mot lagar för införsel av jordbruksprodukter.I aftonbladet iet alskulle dock rubriken vara "X fick ett äpple av SAS häktades i USA" plus sockersöta bilder på X med plutande munoch X:s stackars barn som blev utan lördagsgodis.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Off topic svar.Jag har åkt till USA bara en gång men flera gånger till Australien & Nya Zeeland.Varje gång före landning till Australien & Nya Zeeland, kabinpersonalen sa att man inte får ta mig sig mat och dryck som man fick på flyget till de länderna.Säger kabinpersonalen inte liknande sak på flygning till USA?Klicka för att utvidga...
Inte mig veterligen.Dr. Miles skrev:Off topic svar.Jag har åkt till USA bara en gång men flera gånger till Australien & Nya Zeeland.Varje gång före landning till Australien & Nya Zeeland, kabinpersonalen sa att man inte får ta mig sig mat och dryck som man fick på flyget till de länderna.Säger kabinpersonalen inte liknande sak på flygning till USA?Klicka för att utvidga...
henrik l skrev:Tillbaka till det första "brottet", att hon hade visa-strul. Jag har har passerat AUH med hotellövernattning två gånger, senast i somras, två passager (inkl en vistelse på 5 dagar) i Dubai. Har aldrig varit något snack om visum, vad jag minns. Vare sig om du är svensk eller brittisk medborgare (ej säker på britterna), är det väl bara att knalla genom immigration och hittar dom inget jäkligt skumt så släpper dom väl in digKlicka för att utvidga...
Just där kanske den här artikeln faktiskt gör nytta. Medel-svensson, som tror att alla länder är som Sverige, hajjar till av den här typen av artiklar och någon promille av läsarna kanske funderar en gång extra nästa gång de ska resa.ResenärenLars skrev:...För att kunna nå en förändring måste man omdefiniera vad en bra "deal" är. Det krävs ansvarsfullhet och medvetenhet i sitt val av leverantörer både i affärer och resande. Inte att man enbart styr efter lägsta pris.Klicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:JDessutom så låter det konstigt att tullen var den som satte stopp.Klicka för att utvidga...
Kan inte annat tycka att hon får skylla sig själv och det är ju helt galet att ställa till med sådana scener när man har ett litet barn med sig. Snålheten verkar ha varit en bidragande orsak.nissefalk skrev:Nu har det kommit ett statement från myndigheten i Dubai angående den Svenska mamman, länk nedan till LoyaltylobbySer ut som om hon försökte först komma in i UAE med ett utgånget svenskt pass vilket ju inte går så bra....tar sedan fram ett giltigt Iranskt pass och blir upplyst om att det går bra att få ett 96 timmars visum i det passet och samtidigt boka om hemresan till att passa med det nya visat på max 96 timmar, Detta verkade damen i fråga inte tyckte om så, här åker kameran och de hårda orden fram.Inget nämns om alkoholintag utan att man arresterade henne främst för att fotograferat i ett förbjudet områdeUPDATE: Swedish Mom Jailed In Dubai For Drinking A Glass Of Wine On Emirates Flight! | LoyaltyLobbyKlicka för att utvidga...
Det var inte ovanligt för va 10 år sedan men i nutid har jag inte hört det.Dr. Miles skrev:Säger kabinpersonalen inte liknande sak på flygning till USA?Klicka för att utvidga...
Det står på tulldeklarationen, att man skall deklarera om man tar in en massa olika saker, inklusive mat. Jag har inte vart med om att de ropat ut att man inte får ta med detta, dock resar jag bara med SAS till just USA.Dr. Miles skrev:Off topic svar.Jag har åkt till USA bara en gång men flera gånger till Australien & Nya Zeeland.Varje gång före landning till Australien & Nya Zeeland, kabinpersonalen sa att man inte får ta mig sig mat och dryck som man fick på flyget till de länderna.Säger kabinpersonalen inte liknande sak på flygning till USA?Klicka för att utvidga...