Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

...
För att kunna nå en förändring måste man omdefiniera vad en bra "deal" är. Det krävs ansvarsfullhet och medvetenhet i sitt val av leverantörer både i affärer och resande. Inte att man enbart styr efter lägsta pris.
Just där kanske den här artikeln faktiskt gör nytta. Medel-svensson, som tror att alla länder är som Sverige, hajjar till av den här typen av artiklar och någon promille av läsarna kanske funderar en gång extra nästa gång de ska resa.

Nu har det kommit ett statement från myndigheten i Dubai angående den Svenska mamman, länk nedan till Loyaltylobby

Ser ut som om hon försökte först komma in i UAE med ett utgånget svenskt pass vilket ju inte går så bra....tar sedan fram ett giltigt Iranskt pass och blir upplyst om att det går bra att få ett 96 timmars visum i det passet och samtidigt boka om hemresan till att passa med det nya visat på max 96 timmar, Detta verkade damen i fråga inte tyckte om så, här åker kameran och de hårda orden fram.

Inget nämns om alkoholintag utan att man arresterade henne främst för att fotograferat i ett förbjudet område

UPDATE: Swedish Mom Jailed In Dubai For Drinking A Glass Of Wine On Emirates Flight! | LoyaltyLobby

Nu har det kommit ett statement från myndigheten i Dubai angående den Svenska mamman, länk nedan till Loyaltylobby

Ser ut som om hon försökte först komma in i UAE med ett utgånget svenskt pass vilket ju inte går så bra....tar sedan fram ett giltigt Iranskt pass och blir upplyst om att det går bra att få ett 96 timmars visum i det passet och samtidigt boka om hemresan till att passa med det nya visat på max 96 timmar, Detta verkade damen i fråga inte tyckte om så, här åker kameran och de hårda orden fram.

Inget nämns om alkoholintag utan att man arresterade henne främst för att fotograferat i ett förbjudet område

UPDATE: Swedish Mom Jailed In Dubai For Drinking A Glass Of Wine On Emirates Flight! | LoyaltyLobby
Kan inte annat tycka att hon får skylla sig själv och det är ju helt galet att ställa till med sådana scener när man har ett litet barn med sig. Snålheten verkar ha varit en bidragande orsak.

Hade varit intressant vad skillnaden hade blivit i tongångar och skriverier om det stått iransk kvinna istället för svensk kvinna...

• Gilla
Reactions: Gus
Som sagt var, det fanns en rimligare förklaring än den som gavs från början i bladet. Nästa fråga är ju hur hon kom ombord på planet i London om de svenska passet var utgånget. Finns väl några scenarion, 1) Dom kollar inte så noga om passet är giltigt; 2) Hon körde på sitt Iranska pass från London; 3) Dom såg att det svenska var ogiltigt och hon halar fram det iranska passet, men ingen bryr sig om visakraven om man kommer på ett iranskt pass.

Ergo: Det kan gå illa om jaget sätts i centrum och de yttre omständigheterna ignoreras:(

Off topic svar.

Jag har åkt till USA bara en gång men flera gånger till Australien & Nya Zeeland.
Varje gång före landning till Australien & Nya Zeeland, kabinpersonalen sa att man inte får ta mig sig mat och dryck som man fick på flyget till de länderna.

Säger kabinpersonalen inte liknande sak på flygning till USA?
Det står på tulldeklarationen, att man skall deklarera om man tar in en massa olika saker, inklusive mat. Jag har inte vart med om att de ropat ut att man inte får ta med detta, dock resar jag bara med SAS till just USA.

Blir bara förbannad när man läser om såna här nötter. Önskar jag kunde stått emot suget att klicka på länken och läsa. Vilken sopa, stackars barn som har en sådan förälder.

Är väl inget att gnälla på när de följer sina regler. Hennes fel hon inte har giltigt svenskt pass med dess gentila visum påverkan.

Edit: hade det blivit en artikel om samma person i sverige kört en bil med körförbud för att hon missat besikta bilen? Hade det varit polisen som stoppade hennes fel då eller?

Toppen