Jag har bara vetskap om en specifik person, så kan inte uttala mig om hur utbrett det är. Denna person har jag dock kunskap har gjort exakt samma sak som med mig med minst tre andra personer. Moderatorer har i pm sagt att de känt till historierna om denna person i flera år.
Med tanke på att jag under mina 1,5 år sett personen i fråga vid en massa tillfällen antyda eller direkt skriva du vet väl om att man kan få första året gratis i trådar och att jag själv fick ett pm när jag som ny bara frågade om skillnad/fördelar mellan ba och sas om att han värvade mig och skulle betala mig 500:- och utan att jag frågade efter att bli värvad kan jag garantera att det är massvis av nya som råkat ut för honom. Hans tillvägagångssätt är likadant för de jag pratat med , för min del var det ett flertal olika löften att han skulle betala nästa vecka/ sedan så fort han kommer hem från resa , en annan gång ville han ha mitt kontonummer men inget hände efter detoch så höll det på tills han slutade svara på meddelanden efter ett halvår.
Han har dessutom fräckheten att skriva i trådar att det är så många som bluffat honom att han skulle haft miljoner eurobonuspoäng(denna post raderades av admin) om alla höll vad de lovat honom. Detta visar ju bara på hur många han kontaktar då varje person ger honom 10000 poäng långt över de 500:- han i gengäld luras med att inte betala. Den enda som kan bluffa är ju dessutom värvaren så är ju ett löjligt påstående hursom, pengarna ska ju betalas när poängen kommit och det vet ju den värvade för får han sina eurobonus poäng så kommer ju även värvaren få samtidigt annars skulle ingen fått om man inte var berättigad.
Jag tycker bara det är så tråkigt att som ny medlem få den negativa upplevelsen och sedan när jag ser att personer fortsätter med nya så stör det mig att lurendrejare ska få fortsätta så och helt öppet