Senaste nytt

Vad händer med United flight UA69 Arlanda - Newark/New York idag?

Ja ha, nu bestämmer kaptenen på UA2820 för att lämna gaten tom för att testköra kärran. Varför nu och inte tidigare? Många sura gäster här nu, särsklit det som har varit här över natten. Informationen är ganska bristfällig kan jag tycka.

Bara en gissning. :rolleyes: Om dagens UA69 landat kan det vara så att en tek/mek medföljde som måste närvara vid ”testkörning” (oklart vad de testar?).
757-tek/mek finns nog inte på ARN sedan Fritidsresor slutade operera med dem (tveksamt om det fanns då ens?).

Edit. Hoppas ni kommer iväg utan ytterligare krångel.

Strax takeoff.

Screenshot_20180611-105025.jpg

4 avgångar till New York i dag från Arlanda
2 UA, 1 SK samt 1 DY, ja de är ju under förutsättning att alla kommer iväg.

• Gilla
Reactions: Gus
Maskinen som kom hit igår lördag (N26123) ställdes in igår pga aircraft maintenance enligt united.com. Den flög hem idag som UA2834 och då tre timmar senare än först planerat.

Maskinen som kom hit idag söndag (N57111) skulle helt naturligt gå som UA69 men blev först 5 timmar sen och sedan ställdes den in också pga aircraft maintenance enligt united.com

Känns lite märkligt med att två maskiner i rad drabbats av kraftigt underhållsbehov??

Maskinen som kom hit igår lördag (N26123) ställdes in igår pga aircraft maintenance enligt united.com. Den flög hem idag som UA2834 och då tre timmar senare än först planerat.

Maskinen som kom hit idag söndag (N57111) skulle helt naturligt gå som UA69 men blev först 5 timmar sen och sedan ställdes den in också pga aircraft maintenance enligt united.com

Känns lite märkligt med att två maskiner i rad drabbats av kraftigt underhållsbehov??

Min gissning är att detta är ”fake news” Det är samma Menzies Ground Crew som måste organisera båda avgångar. Så min gissning är ground handling. Så var det när jag åkte.

Så ground handling får flighterna inställda?

Inte inställda, men försenade. När jag åkte blev den en sekvens:
UA2820 (från dagen innan) gick först. När den var boardat så började arbete med
UA69 som var den dags avgång

Det fanns inte personal att hantera båda samtidigt, så man behövde göra detta sekventiellt.

Toppen