Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

När är brytpunkten då de slutar med first till GIG? Jag ringde LH senator service och kollade vär reservation 16-19 maj och de hade ingen ny info om att dessa datum skulle gå utan first. De sa dessutom att ansvarar för ombokning via Sao Paolo om detta trots allt skulle inträffa. Jag tycker alltså inte du ska ge dig! Ring first class hotline!
Jag hänger inte med var Munchen kommer in i sammanhanget - LH flyger inte på sträckan Munchen - GIG

Last edited:
När är brytpunkten då de slutar med first till GIG? Jag ringde LH senator service och kollade vär reservation 16-19 maj och de hade ingen ny info om att dessa datum skulle gå utan first. De sa dessutom att ansvarar för ombokning via Sao Paolo om detta trots allt skulle inträffa. Jag tycker alltså inte du ska ge dig! Ring first class hotline!
Jag hänger inte med var Munchen kommer in i sammanhanget - LH flyger inte på sträckan Munchen - GIG

Tack! Oj, nu börjar konspirationsteoretikern i mig spekulera.. vår bokning är 24/5 till den 1/6 nästa år, dvs. bara nån vecka efter din resa. Hm... jag ska inte ge mig utan jag ska fråga både om ev. Rerouting via Sao Paolo alt. Annat datum alt. 75% av biljettpriset tillbaka (sämsta alternativet då hela poängen var ju att prova LH First och FCT).

• Gilla
Reactions: Gus
vår bokning är 24/5 till den 1/6 nästa år.
Vilket sammanträffande! Jag hade en bokning exakt dina datum men så krånglade AmEx så jag var tvungen att ringa Lufthansa som (trots strikta order om att inte göra det) avbokade för att istället boka om. Föga förvånande var utresan 24/5 borta så vi fick ta 25/5 och hem 1/6 istället. Troligtvis du som hann knipa biljetten den 24/5 då!

Hur som helst så verkar ju alternativet att åka till Sao Paulo eventuellt vara möjligt. Inte så dyrt till Rio därifrån. Men de skulle ringa tillbaka imorgon eftersom jag sitter på SK904 i detta nu.

Enligt uppgift från den jag pratade med på Lufthansa så slutar de med First från och med 1/4-2019. Men samtidigt kunde de inte hitta en enda biljett under vintern så vet i sjutton om hon hade någon koll alls. Återstår att se när jag landar imorgon.

Jag ser i Expert flyer att de blockat first class hela våren 2019. Jag kan tänka mig att de genomför first kabin om det är minst 3 bokade för att spara pengar. Jag ringde first class service och de har en lista på bilka flighter som kommer drabbas och de säljer inga nya first platser till Rio. De verkade ganska trötta och lite otrevliga på denna specialservice som ska möta exklusiva behov så de har säkert varit hårt ansatta idag....

Enligt uppgift från den jag pratade med på Lufthansa så slutar de med First från och med 1/4-2019. Men samtidigt kunde de inte hitta en enda biljett under vintern så vet i sjutton om hon hade någon koll alls. Återstår att se när jag landar imorgon.
Tack för infon Alx. Toppen om du kan hålla oss informerade om vad du kommer överens om.. hoppas att det blir någon form av First-resa.

• Gilla
Reactions: Alx
Jag var med om samma till GIG för nästan 2 år sedan då de bytte från 747-8 till 747-400 utan first. Jag blev dä på min begäran reroutad via Sao Paolo. Det är bara synd för på hemresan måste man resa redan kl 9 på förmiddagen från Rio för att ansluta i Sao Paolo. Den nuvarande avgången kl 22 från Rio är perfekt.
N.B. Det handlar inte om att byta flygplanstyp - de kommer fortfarande köra med 747-8 men blocka first - det är väl helt enkelt inte lönsamt.

Från GRU kör både Lufthansa och Swiss med F, båda med avgångar där avgångstiden bara skiljer fem minuter. Antar att det är mer lönsamt där då. Och större chans att åtm den ena avgången får vara kvar där.

Ja märkligt - Swiss brukar på andra destinatioer va en senare avgång än LH.
För något år sedan kördes även MUnchen-GRU med first men den rutten finns inte längre.

Toppen