Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Detta är som sagt en strategi. Ditt fall var fullständigt solklart baserat på praxis från högsta instans. Se dock det positiva, du får pengarna redan nu!

Tja, fast hur ser den strategin ut? Mig själv samt andra här på forumet har fått blixtsnabb service under sommaren när vi lämnat in claim och andra har inte fått lika snabb hantering. Kan bara spekulera givetvis men har det med status, totalt belopp eller orsak till försening (givetvis, de flesta faller på detta) att göra? De verkar neka ibland även när det är ett klart fall där ersättning skall utgå och rättsfall finns. Kanske beror på dagsformen hos personal som mottager ditt claim?

Tja, fast hur ser den strategin ut? Mig själv samt andra här på forumet har fått blixtsnabb service under sommaren när vi lämnat in claim och andra har inte fått lika snabb hantering. Kan bara spekulera givetvis men har det med status, totalt belopp eller orsak till försening (givetvis, de flesta faller på detta) att göra? De verkar neka ibland även när det är ett klart fall där ersättning skall utgå och rättsfall finns. Kanske beror på dagsformen hos personal som mottager ditt claim?
Ja visst kan de vara så. Har själv EBG. Då jag sände mitt claim till SAS så fick jag sver på ngn timme, de var mkt snabb att ta beslut, samt att den som hade mitt fall även pratat med deras jurist. Men de kanske chansar. Även vid tidigare claim har det gått mkt snabbt då med positiva beslut men då har det bara varit tal om 250€.

I aktuellt fall ska utbetalning ske omedelbart. Detta har inte skett. Det är en strategi. Alla flygbolag, inklusive SAS, sysslar med detta. Räcker med att läsa denna tråd från sida 1 till sida 380 så kan du se det.

En fråga till. Blev 12 h försenad hem . Är det samma ersättning 250 euro känns konstigt att man får samma ersättning om man blir 7 h försenad mot tex 20 h .
Ett stort tack för all info / hjälp o kunnigt folk som finns här

En fråga till. Blev 12 h försenad hem . Är det samma ersättning 250 euro känns konstigt att man får samma ersättning om man blir 7 h försenad mot tex 20 h .
Ett stort tack för all info / hjälp o kunnigt folk som finns här
Samma ersättning. Styrs av distans, inte tid i sig så länge minimumtiden är uppfylld.

Samma ersättning oavsett försenad tid över gränserna. Sträcka som räknas. Spara dina kvitton för utlägg för du kan begära ersättning för dessa.

Samma ersättning oavsett försenad tid över gränserna. Sträcka som räknas. Spara dina kvitton för utlägg för du kan begära ersättning för dessa.
Lufthansa stod för hotell på flygplatsen i München o även föda . Så har inga utlägg. Synd bara att man troligtvis behöver krångla med lufthansa angående ersättning . Får la stå på mig o inte ge mig de vet ju att de måste följa reglerna/ lagarna .

Lufthansa stod för hotell på flygplatsen i München o även föda . Så har inga utlägg. Synd bara att man troligtvis behöver krångla med lufthansa angående ersättning . Får la stå på mig o inte ge mig de vet ju att de måste följa reglerna/ lagarna .
Ja, Lufthansa är inte lätta att ha att göra med. Återkoppla gärna i tråden, vi behöver fler Lufthansadata här.

Toppen