Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om man bokar m.h.a Tallinn. Hur mycket behöver man ha letat själv? Kan man ringa in med frågan,
Jag vill resa hit, med stopover X ?
Försöker få ihop en award i april där vi som 2 passagerare tillslut hamnar i Orlando eller Atlanta senast 8 april (tidigaste utresa från Sverige 5e april)
Skulle vilja peta in Las Vegas som stopover(tycker man borde kunna bränna av det på 1 dygn) då min polare aldrig varit i staterna alls.

Min initiala plan var som man ser ovan att köra SAS till chicago och sen inrikes vidare till columbus eller atlanta men det är ju lite trist att inte kunna klämma in något mer kul.

Om någon vänlig själ sitter på någon annan klurig resväg är jag/vi öppna för förslag.
Helst i Business så mycket det går men kortare sträckor funkar utan.

Vi ska över och gå på Masters på onsdagen (10e) så därför är datumen hyffsat huggna i sten.
Du kan alltid ringa och säga datum och ser vad de hittar. Det troliga är dock att du får ha max 1 stopp i USA vilket inte gör att du har så många val på hur du flyger samt att de tillämpar most reasonable routing så man kan inte åka onödiga omvägar.

Du kan alltid ringa och säga datum och ser vad de hittar. Det troliga är dock att du får ha max 1 stopp i USA vilket inte gör att du har så många val på hur du flyger samt att de tillämpar most reasonable routing så man kan inte åka onödiga omvägar.

Är det fortfarande 24 timmar man får ha stopover ändå?
New York känns som en rimlig mellanlanding, Las Vegas lite mer kreativ :D

Får ringa imorgon och höra, misstänker att dom är lite vassare på bonussökningar än en själv.

Kanske dum fråga men det är engelska man pratar med dom eller?

Hei, sitter i Bejing og venter på mitt lufthansa fly til Munchen på en 2-4-1 billett og hadde håpet å få oppgradert til First fra Business. Jeg ser det er bra med seter ledig, men blir avspist med at reisen er startet og da er det ikke mulig. Noen som har tips?

Jag vill resa hit, med stopover X ?
Du får inte ha stopover på awards. Det är dock en layover du verkar vara ute efter. Viktigt att använda rätt terminologi här.

Hei, sitter i Bejing og venter på mitt lufthansa fly til Munchen på en 2-4-1 billett og hadde håpet å få oppgradert til First fra Business. Jeg ser det er bra med seter ledig, men blir avspist med at reisen er startet og da er det ikke mulig. Noen som har tips?
Försök att betala upp dig. Det är din enda chans.

Ingen ändring på en redan påbörjat resa

Det är korrekt, din förfrågan skall avvisas eftersom resan redan är påbörjad, helt oavsett hur många säten som är lediga. Sådana är reglerna för awardbiljetter, det är ju inte direkt en "full flex" biljett utan tvärtom ganska låst när resan väl påbörjats. Fram tills dess är den däremot väldigt generös.

Normalt sett brukar du kunna ändra utan avgift vid sådana tillfällen ja. Jag har haft liknande scenario där flygtiden för mitt anslutningsflyg minskat med fem minuter vilket gjort att jag kunnat boka om datumen helt och hållet. Sas brukar vara snälla vid tidtabellsändringar!
Tallinn säger att man får ändra tid och datum gratis men inte destination. Stämmer detta? Det låter rimligt men vill ändå höra med er.

Jag är påväg att boka en resa för mig, sambo och vår son. Vi siktar på att resa nästa år till Los Angeles. Eftersom vi vill vara där på sommaren så har jag kommit fram till att jag måste säkra platserna nu med något annat bolag än SAS.

Sambon godkänner inte air canda via köpenhamn och toronto. Så bara ett byte per riktning. Vi utgår från arlanda. Vilka bolag skulle ni åka med? Jag har en väg med austrian som jag tänkte boka imorgon. Är dom bra?

Toppen