Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur var det, finns det någon chans att vanliga eurobonus supporten kan ändra en Tallinn-bokad award över helgen? Ett leg dök upp idag som jag verkligen vill byta till, men Tallinn är såklart stängt till Måndag 09:00. Eller är det bara att vänta och hoppas?
Du kan ju prova, har ju hänt förut att dom har gjort fast dom inte ska.
Nu med sas nya verktyg verkar vanliga supporten kunna lägga till en 2-4-1 på ev resor och inte bara tallin.
Så prova, du kan bara få nej.
Jag ska själv ringa in och prova komplettera min resa med två legg

Last edited:
100 000 poäng.
30 000 poäng utgår 31 augusti.
Om jag bokar en award säg till exempel 10-20 november.
Jag kommer på efter 31 augusti att jag vill ändra och åka 11-21 november, är det då möjligt att boka om utan att tappa dom 30 000 poäng som går ut 31 augusti?

Nästa fråga. Vill åka till asien i business för 140 000. Jag har 100, 30 utgår 31 augusti, jag kommer få in 40 000 i september.
Går det att boka en enkelresa nu och sen bara addera en hemresa när jag fått mina nya 40 000 och då slås resan ihop till en tur / retur och jag betalar totalt 140 000?

Jag känner inte till några ”tjuv-vägar” alls för att förlänga Eurobonuspoängens liv, annat än att bli Diamond. Det kan möjligen vara lite tajt för dig att hinna med nu, dessutom lär det kosta en vacker slant. Det känns inte som en framkomlig väg.

Att ge bort poängen kostar pengar men då får de väl i och för sig fem års giltighet hos den nya mottagaren. Känns dessutom väldigt ovärt att betala 5000 kronor för att föra över 100 000 poäng, bara för att kunna boka någon resa med större flexibilitet.

Du får helt enkelt se till att följa @agehalls råd - flyg mer! Då kommer du ha tillräckligt många poäng ändå och slipper oroa dig för att några går ut. ;)

Jag har en resa med amex 2-4-1 till Nicaragua som jag har velat ändra ett tag (vill flyga till Guatemala istället). Nu fick jag ett mail från SAS att det blivit en tidtabellsändring, på 5 minuter på hemresan. :rolleyes: Jag ska vänta 5 minuter längre i Wien.

Får jag nu gratis göra en ändring i resan via Tallinn, även fast tidtabellsändringen gäller hemresan och jag vill ändra i utresan? Eller vad har jag för rättigheter? Sas hänvisade till paragraf 9.1.2 i deras villkor https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/travel-info/conditions-of-carriage-en.pdf

Jag har en resa med amex 2-4-1 till Nicaragua som jag har velat ändra ett tag (vill flyga till Guatemala istället). Nu fick jag ett mail från SAS att det blivit en tidtabellsändring, på 5 minuter på hemresan. :rolleyes: Jag ska vänta 5 minuter längre i Wien.

Får jag nu gratis göra en ändring i resan via Tallinn, även fast tidtabellsändringen gäller hemresan och jag vill ändra i utresan? Eller vad har jag för rättigheter? Sas hänvisade till paragraf 9.1.2 i deras villkor https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/travel-info/conditions-of-carriage-en.pdf
Normalt sett brukar du kunna ändra utan avgift vid sådana tillfällen ja. Jag har haft liknande scenario där flygtiden för mitt anslutningsflyg minskat med fem minuter vilket gjort att jag kunnat boka om datumen helt och hållet. Sas brukar vara snälla vid tidtabellsändringar!

Hej

Ska försöka boka en bonusresa i april 2019.
Ett alternativ för resan är att flyga via Chicago med SAS och sen köra inrikes med United(?) till Atlanta eller Columbus.

Fattar jag rätt i att med en sån kombo så blir det 110 000 poäng för business? (ToR)
Kan jag boka SAS-biljetten nu och sen ringa Tallinn i veckan och lösa inrikes och lägga till dom resterande 10k poängen?
Är det fri avbokning av poängbiljetter eller har jag fått det helt om bakfoten?

/Eric

Om man bokar m.h.a Tallinn. Hur mycket behöver man ha letat själv? Kan man ringa in med frågan,
Jag vill resa hit, med stopover X ?
Försöker få ihop en award i april där vi som 2 passagerare tillslut hamnar i Orlando eller Atlanta senast 8 april (tidigaste utresa från Sverige 5e april)
Skulle vilja peta in Las Vegas som stopover(tycker man borde kunna bränna av det på 1 dygn) då min polare aldrig varit i staterna alls.

Min initiala plan var som man ser ovan att köra SAS till chicago och sen inrikes vidare till columbus eller atlanta men det är ju lite trist att inte kunna klämma in något mer kul.

Om någon vänlig själ sitter på någon annan klurig resväg är jag/vi öppna för förslag.
Helst i Business så mycket det går men kortare sträckor funkar utan.

Vi ska över och gå på Masters på onsdagen (10e) så därför är datumen hyffsat huggna i sten.

Toppen