SAS som skryter om att de bokar om...Nedan är ju rena Norwegianfasoner. Svagt.
Det finns naturligtvis alternativ. Tog mig 30 sekunder att finns en resa där de kommer fram alla sex imorgon (söndag) kväll istället för måndag kväll. Vueling via Barcelona. Men det har SAS givetvis inte lust att boka.De har nog inte så mycket att boka om till. Det mesta verkar ju fullbokat till de riktiga semesterdstinationerna typ Palma och Malaga. De som skulle resa till Paris och Frankfurt har det nog lite lättare men det kan nog leda till en del missade anslutningsflyg och därmed dålig start på semestern.
Därmed inte sagt att det inte är svagt av SAS - de får väl fixa fram (dyra) ersättningsmaskiner från leasingföretagen på samma sätt som Norwegian tvingas göra då och då.
Enig i allt det. Min poäng var endast att SAS inte löser den aktuella situationen på ett bättre sätt än t ex Norwegian. Och som sagt, man verkar ha mer än vanligt stora problem med inställda och försenade flyg på kortlinjerna för tillfället.Är inte säker på att SAS har avtal med Vueling och då uppstår samma problem som med ombokningar till BA - de händer helt enkelt inte. TyvärrMöjligtvis om de kan boka med Iberia-kod.
Men du har rätt i att om SAS verkligen verkligen verkligen hade lust då hade de kunnat köpa biljetter på Vueling. Och om SAS har avtal med Vueling då är det riktigt svagt att det inte erbjuds i första läget.
Det enda de löser bättre är ersättning enligt 261/2004 som fungerar bra på sas. För mig som inte har så mycket att förlora gör det inget med lite försening och cash på kontot ..Enig i allt det. Min poäng var endast att SAS inte löser den aktuella situationen på ett bättre sätt än t ex Norwegian. Och som sagt, man verkar ha mer än vanligt stora problem med inställda och försenade flyg på kortlinjerna för tillfället.
Det där med plötsliga sjukskrivningar inom service yrkena är vanligt, [...] Borde krävas ett intyg från första dagen
När jag arbetade inom hotell för ett par år sedan så körde jag en långpanna mellan 15.00-07.00 på nyårsafton pga personal brist. Runt kl 06.30 på nyårsdagen så sjukanmäler sig den som skulle byta med mig, slutade med att jag fick arbeta i 24 timmar pga det inte går att hitta någon som kan arbeta med kort varsel. Kollegan i fråga hade festat hårt på tolv slaget och lagt ut det på Facebook. Lyckades dock få henne sparkad vilket är skönt, såna där människor är en röd flagga och borde inte få arbeta över huvudtaget.Det är fullt möjligt att kräva läkarintyg redan från första dagen om det finns "särskilda skäl". Ett sådant särskilt skäl är just "kontrollsynpunkter". Det kan inte användas generellt i alla fall, men om en viss arbetstagare ofta nyttjar sjukskrivningar på ett vis som verkar suspekt, går det att komma åt på detta vis.
Sicken stjärna. Snacka om att inte inse vilka konsekvenser ens handlingar får...Kollegan i fråga hade festat hårt på tolv slaget och lagt ut det på Facebook.