Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Kör fortfarande med ryggsäck på mina jobbflyg, då man lätt kan trycka in den under sätet och den han en väldigt flexibel storlek då den ibland är tom och ibland är full.
En tygpåse hade egentligen varit det bästa enligt min mening.
På semesterflyg med familj så blir det rygga och Samsonite med 4 hjul.

Kör fortfarande med ryggsäck på mina jobbflyg, då man lätt kan trycka in den under sätet och den han en väldigt flexibel storlek då den ibland är tom och ibland är full.
En tygpåse hade egentligen varit det bästa enligt min mening.
På semesterflyg med familj så blir det rygga och Samsonite med 4 hjul.
Hoppas du inte är en av de som bär ryggsäcken på ryggen när de rör sig i mittgången på flygplanet. Vet inte hur många gånger man har fått smällar av dessa ryggsäcksbärare som saknar kontroll på sin klump på ryggen. För någon vecka sedan var det en kvinna som tre gånger lyckades klappa till mig i huvudet när jag satt ner. :)

Hoppas du inte är en av de som bär ryggsäcken på ryggen när de rör sig i mittgången på flygplanet. Vet inte hur många gånger man har fått smällar av dessa ryggsäcksbärare som saknar kontroll på sin klump på ryggen. För någon vecka sedan var det en kvinna som tre gånger lyckades klappa till mig i huvudet när jag satt ner. :)
Jag fattar inte hur svårt det ska vara - ha ryggsäcken på ryggen och gå rakt ner i gången utan att hålla på och snurra runt..? Men icke - jag upplever precis samma sak som du beskriver varje gång man boardar. :(

Jag fattar inte hur svårt det ska vara - ha ryggsäcken på ryggen och gå rakt ner i gången utan att hålla på och snurra runt..? Men icke - jag upplever precis samma sak som du beskriver varje gång man boardar. :(

En gång när jag reste kom det ett yngre par som hade ryggsäck med hängande pjäxor på, dessa slog i allt och alla i sin framfart genom mittgången.
Hur tänker man då ?

Nejdå.
Jag tillhör inte heller de som försöker rulla sin väska genom kabinen trots att dom fastnar i varje jävla stolsrad. Dom verkar ju leva efter ”har jag köpt en ryggsäck så ska jag fan ha den på ryggen oavsett hur svårt det än är” & ”Har jag köpt väska med hjul, så ska hjulen fanimej användas till 100%”.
Både ryggsäck och hjulväska går i bärbart läge innan äntring av det runda röret.

Hur tänker man då ?
Det gör man uppenbarligen inte alls...
Men för ett tag sedan såg jag en ung mamma borda själv med två barn, ryggsäcken på framsidan av kroppen och ett barn i vardera handen, ett framför sig och ett bakom sig. Tror inte hon slog i en enda passagerare.

”Har jag köpt väska med hjul, så ska hjulen fanimej användas till 100%”.
Jag kan leva med detta om det är en 4-hjuls spinner som körs på längden, men inte på tvären som du måste göra med en 2-hjuls väska.

Toppen