Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

bookwithmatrix.com kan du kolla. Där verkar de hitta online agenter som får till rätt fare basis även för 3 pers...
72.000 ser jag för 3 pers på dina datum via flightnetwork t.ex.

Precis

Capture.JPG

Jag tycker Lufthansa First i luften är riktigt på dekis, och Swiss First slår Lufthansa med hästlängder i luften. Jag tycker också deras nya FCL i E är trevligare än FCT, men kanske inte samma grymma erbjudande dryckesvägen. Men vill du ha nåt från Whiskeybaren så hämtas det.. Det finns bara två skäl att flyga LH F över LX F IMHO:
1. Samlar man poäng i EuroBonus så är det 300% och inte 200%
2. Om man tycker det är häftigt att åka bil från FCT till flygplanet

Men hårdvaran ombord A330 och B77W på Swiss är mycket bättre, alla detaljer ombord lyxigare (kanske inte amenity kit), mat/dryck bättre, och jag tycker ombordpersonalen är mycket bättre. Aldrig haft en dålig Swiss First, kan inte säga samma om Lufthansa.
Eller om man som jag åker till Kina utan visum och behöver få till en "transit" så att utresa och hemresa inte får vara samma land :)

Är det någon som lyckats ringa och få Companion Fare-priser? Ringde Lufthansas First Class försäljning och där uppger man att priserna bara finns på nätet. Är det läge för HUACA?

Hittat priserna på de resor jag söker hos OTAs, men de som verkar bäst är amerikanska som jag får upp via bookwithmatrix och har ingen aning om hur bra eller dåliga de är. Någon som har en uppfattning om t ex Priceline på flygbiljetter? Har bara testat dem via enstaka hotell och då har det iofs fungerat bra.

Är det någon som lyckats ringa och få Companion Fare-priser? Ringde Lufthansas First Class försäljning och där uppger man att priserna bara finns på nätet. Är det läge för HUACA?

Hittat priserna på de resor jag söker hos OTAs, men de som verkar bäst är amerikanska som jag får upp via bookwithmatrix och har ingen aning om hur bra eller dåliga de är. Någon som har en uppfattning om t ex Priceline på flygbiljetter? Har bara testat dem via enstaka hotell och då har det iofs fungerat bra.

Jag skulle inte tveka en sekund att köpa från Priceline, Expedia, Orbitz eller Travelocity i USA. Frågan är mer om valuta och kostnader associerat med detta.

Jag tror inte HUACA kommer hjälpa. Jag gissar Inventory Management kommer neka alla försök till att låsa upp Married Segments, som är precis vad dessa Online Travel Agents (OTA) gör i detta fall.

Jag fick hjälp för 10 dagar sedan med Married Segments hos Senatorlinjen utan så mycket tjafs men ett annat ärende. Som SEN/HON finns det också en annan väg runt detta som jag kan använda, men som inte går att applicera för EuroBonusmedlemmar.

Jag kollade där och fick upp resan som du sa, men då bara i business tyvärr! :(
Skumt, du får göra copy/paste på hela skärmsidan i ITA matrix i summeringssteget.

Får du fram first som du gör copy på så ska det vara det som kommer upp via bookwithmatrix också.

Jag har fått fram det precis som @Senator säger och han med. Så tyvärr är det nog tangentsbord-styrman som strular om det inte går ;)

Vill boka denna, men vet inte hur. Via BookWithMatrix och Flightnetwork får jag upp liknande pris (+6000) men då är det business hela vägen istället.
Några tips hur man lyckas boka? Får det inte att fungera via Swiss eller Lufthansas hemsida heller (inte ens utan extra bytet).
upload_2018-6-20_14-51-30.png

• Gilla
Reactions: Gus
Vill boka denna, men vet inte hur. Via BookWithMatrix och Flightnetwork får jag upp liknande pris (+6000) men då är det business hela vägen istället.
Några tips hur man lyckas boka? Får det inte att fungera via Swiss eller Lufthansas hemsida heller (inte ens utan extra bytet).
Visa bifogad bild 76747

Samma svar till dig som alla andra. Married Segments. Du kan försöka ringa Lufthansa och begära att "Divorce Segments" men jag tror svaret är nej. ExpertFlyer på dina datum på sträckan FRA-BKK-FRA med Norge som Point of Sale (POS)

LH 772 0 FRA
02/03/19 22:00 BKK
03/03/19 14:45 388
Daily
68% / 44m F8 A2 J9 C9 D9 Z9 P0 G9 E9 N0 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K0

LH 773 0 BKK
17/03/19 23:50 FRA
18/03/19 5:50 388
Daily
90% / 29m F8 A0 J9 C9 D9 Z9 P0 G9 E9 N3 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L1 K1

Det finns inte A-klass på hemresan. Swiss har ingenting hellre på ZRH-BKK-ZRH med ovan variabler.

Toppen