Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

Vilken destination och när? Vad visar Lufthansa.com eller Swiss.com?

Jag hittade ut GOT-FRA-SIN 8 jan med LH + hem SIN-ZRH-GOT 10 feb med SWISS. När jag ringde igår fanns det inte i LH system, fast jag ringde tyskland då det var sent på kvällen. Tyskland svarade att det är möjligt att svenska LH kundtjänst kanske kunde se andra saker som dom inte kunde se i sitt system. Ska ringa dit och kolla nu!

Ringde Lufthansa nu och kollade en alt. resa som jag fick upp i Matrixen. Jag försökte presentera upplägget för LH att jag siktade på något runt 2000 euro per biljett i F t/r. Hon skrattade nästan åt mig och sa att hon inte hört att något sådant var möjligt under sina 6 år på LH. Är det någon som lyckats boka F för 2000 euro eller är det endast en utopi?

• Gilla
Reactions: Gus
Jag hittade ut GOT-FRA-SIN 8 jan med LH + hem SIN-ZRH-GOT 10 feb med SWISS. När jag ringde igår fanns det inte i LH system, fast jag ringde tyskland då det var sent på kvällen. Tyskland svarade att det är möjligt att svenska LH kundtjänst kanske kunde se andra saker som dom inte kunde se i sitt system. Ska ringa dit och kolla nu!

Ringde Lufthansa nu och kollade en alt. resa som jag fick upp i Matrixen. Jag försökte presentera upplägget för LH att jag siktade på något runt 2000 euro per biljett i F t/r. Hon skrattade nästan åt mig och sa att hon inte hört att något sådant var möjligt under sina 6 år på LH. Är det någon som lyckats boka F för 2000 euro eller är det endast en utopi?

Det finns ingen A-klass inventory på dina datum från GOT. ITA Matrix tror jag tittar segment för segment, och därmed visar annan tillgänglighet. Lufthansa.com säljer hellre inte "dealen" på dina datum. Du kommer nog tyvärr få nej på detta om du ringer då det är "Married Segments" som spökar.

Jag gissar att både LH och LX Revenue Management vill balansera inventory rätt hårt med dessa priser, och inte kommer tillåta agenterna att "divorce segments" som det heter.

Jag är inte tillräckligt kunnig på detta märker jag. Vad innebär A-klass inventory. Försökte googla men förstod inte riktigt! :)
Den enkla översättningen: Det finns inte fler platser för denna deal på dessa flyg.

Jag kollade för 3 personer!
Och 3 är inte jämt delbart med 2 så därför lär det bli 2+1 där 1 är prissätts till fullpris. (Om det nu finns några biljetter alls)

Jag är inte tillräckligt kunnig på detta märker jag. Vad innebär A-klass inventory. Försökte googla men förstod inte riktigt! :)
Det är den bokningklass som är billigast i first.
A-klass är på kampanjen. Men de kanske släpper 2,3,4 säten (ingen som vet) per flight.
Men kabinen har kanske 8 säten. När de billiga (A klass) sålts, kanske resten säljs som F-klass.

Tänk dig promotion pris som först till kvarn, sen ordinarie pris.

Prova att se om du hittar på onlin travel agent. Jag pratade med swiss igår som inte heller kunde sy ihop min rutt. Men kunde boka på mrjet.se

Helst undvikar jag OTA men när det då kostar 20406 sek istället för 45 632dkk per person så kan jag göra undantag....

Toppen