Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

squeezen

Medlem
Jag bor i Helsingborg och har exakt 86 km till CPH. Mailade och frågade vad extra kostnaden för 26 km skulle kosta. Fick svar dagen efter och svaret blev 1200 Sek per enkelresa. Dyra km.....
Oerhört intressant none the less. Var det de som räknat fram 86km eller du? Tydliggjorde du att helsingborg ligger i swe?
De kanske inte hade koll annars (eftersom kundservicen som svarade på mitt mail var i Sydafrika har de nog inte koll på Helsingborg och att det är i swe)?

De svarade kanske generiskt på frågan om 86km annars.
Jag påpekade det var inom 60km men på svenska sidan när jag frågade och fick svaret som jag postade tidigare.
 

Brandten

Medlem
Om man nu vill testa att flyga lite F och med tanke på att Lufthansa är ganska "enkel" att få till med awardbokning så är min fråga om Swiss är så bra i F att man bör ta detta t/r eller om man ändå ska köra en av varje?

Hm.. dessa icke problem. :/
 

segra

Medlem
Oerhört intressant none the less. Var det de som räknat fram 86km eller du? Tydliggjorde du att helsingborg ligger i swe?
De kanske inte hade koll annars (eftersom kundservicen som svarade på mitt mail var i Sydafrika har de nog inte koll på Helsingborg och att det är i swe)?

De svarade kanske generiskt på frågan om 86km annars.
Jag påpekade det var inom 60km men på svenska sidan när jag frågade och fick svaret som jag postade tidigare.

Skickade komplett adress med land så jag hoppas de förstod iaf.
 

Kebalibre

Medlem
Om man nu vill testa att flyga lite F och med tanke på att Lufthansa är ganska "enkel" att få till med awardbokning så är min fråga om Swiss är så bra i F att man bör ta detta t/r eller om man ändå ska köra en av varje?

Hm.. dessa icke problem. :/
Så hade jag resonerat, LX båda vägarna.
 

Senator

Moderator
Jag tycker Lufthansa First i luften är riktigt på dekis, och Swiss First slår Lufthansa med hästlängder i luften. Jag tycker också deras nya FCL i E är trevligare än FCT, men kanske inte samma grymma erbjudande dryckesvägen. Men vill du ha nåt från Whiskeybaren så hämtas det.. Det finns bara två skäl att flyga LH F över LX F IMHO:
1. Samlar man poäng i EuroBonus så är det 300% och inte 200%
2. Om man tycker det är häftigt att åka bil från FCT till flygplanet

Men hårdvaran ombord A330 och B77W på Swiss är mycket bättre, alla detaljer ombord lyxigare (kanske inte amenity kit), mat/dryck bättre, och jag tycker ombordpersonalen är mycket bättre. Aldrig haft en dålig Swiss First, kan inte säga samma om Lufthansa.
 
Toppen