Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

och på länken står bl.a detta:
Please note that only transfers to and from the airports to be paid by Lufthansa and SWISS as part of this promotion. Defined transport areas as follow
Stockholm Arlanda Airport - Stockholms Län (excluding Norrtälje kommun, Nykvarns kommun, Nynäshamn kommun and Södertälje kommun) to/from Arlanda Airport.
Gothenburg Landvetter Airport - Göteborgs Stad (including Kungsbacka, Lerum, Partille, Härryda and Alingsås) to/from Landvetter
Copenhagen Kastrup Airport – within 60 kilometers from the airport, only valid within Denmark.
Billund Airport – within 60 kilometers from the airport
Oslo Gardemoen Airport - Transfers are only available from/to addresses within Ring 3.
Helsinki Airport - covering Helsinki / Espoo / Vantaa / Kauniainen areas to/from the airport
Tallin Airport - all Tallinn and smaller resident areas within 30 km: Maardu, Viimsi, Merivälja, Rohuneeme , Kelvingi, Jüri, Peetri, Kakumäe, Rannamõisa, Meremõisa , Laulasmaa, Keila
Riga Airport - all Riga and Jurmala , Marupe , Olaine , Kekava , Bergi
Vilnius Airport - Vilnius and Nemencine, Riese, Lentvaris, Grigiskes

Jag bor i Helsingborg och har exakt 86 km till CPH. Mailade och frågade vad extra kostnaden för 26 km skulle kosta. Fick svar dagen efter och svaret blev 1200 Sek per enkelresa. Dyra km.....

Jag bor i Helsingborg och har exakt 86 km till CPH. Mailade och frågade vad extra kostnaden för 26 km skulle kosta. Fick svar dagen efter och svaret blev 1200 Sek per enkelresa. Dyra km.....
Men Helsingborg ligger ju ändå inte i Danmark längre så det hade väl inte funkat iallafall?

Men Helsingborg ligger ju ändå inte i Danmark längre så det hade väl inte funkat iallafall?

Härligt svar med tanke på att det inte borde ens gå. Kanske Lufthansa i Kapstaden har haft samma geografilärare som f.d. US Airways agenterna? :D

Hade jag haft 60 km till CPH så hade det tydligen fungerat enligt limousine service.
Alternativet kan vara att ta båten till Helsingör och sedan ta transporten därifrån, 59 km till CPH. Men då faller lite av idén tycker i alla fall jag.

Mitt inlägg ska ses som info att det går att få servicen även på längre resor men då givetvis med tillägg. Kan vara bra att veta.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen