Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Kris

Medlem
... sen får man fundera om man ska dricka GTn först innan den blir varm eller kaffet innan det blir kallt.
Ölen brukar hursomhelst alltid vara varm från början så den kan man spara till sist.

På tal om ordspråk ovan... Kom i samband med denna tråd att tänka på klassikern: "Warm beer and cold coffee are the same temperature."
 

Kimmen00

Medlem
Fick följande underbara svar:

"Jag är ledsen att höra att våran vagn enbart kom ut en gång under din resa med oss, men vi har ändrat våra regler kring långdistans flygningar så att vagnen enbart kommer en gång under dessa flygningar detta är för att vi inte ska störa våra passagerare i tid och otid, vi har istället ordnat så att våra passagerare kan gå till kabyssen för att hämta eller köpa det som önskas. "

För att inte störa våra passagerare i tid och otid?? Snygg omskrivning för neddragen servicenivå..
 

agehall

Medlem
Så under långdistans flygningar kommer de ut med vagnen en gång men under (långa) kortdistans flygningar två gånger ?
Självklart! Under en kortdistansflight så hinner de ju ändå inte inte hålla på med annat, så då kan de lika gärna göra det de ska. På longhaul kan de ju däremot hinna göra en massa annat och därmed blir andra rundan bara ett störmoment i deras fritidsaktiviteter. Skulle du själv vilja bli avbruten mitt i dina hobbys hela tiden???
 

mha321

Medlem
Fick följande underbara svar:

"Jag är ledsen att höra att våran vagn enbart kom ut en gång under din resa med oss, men vi har ändrat våra regler kring långdistans flygningar så att vagnen enbart kommer en gång under dessa flygningar detta är för att vi inte ska störa våra passagerare i tid och otid, vi har istället ordnat så att våra passagerare kan gå till kabyssen för att hämta eller köpa det som önskas. "

För att inte störa våra passagerare i tid och otid?? Snygg omskrivning för neddragen servicenivå..

Litet skrivfel bara. Ersätt passagerare med personal i texten så blir det rätt.
 
Det jag menar är att detta knappast kan vara ett stort problem. Det är såpass få som beter sig som idioter att det skulle kosta mer att komma tillrätta med problemet än att ignorera det.

Vad gäller alkoholservering har ju personalen ett ansvar idag att inte överservera. Då håller det inte att slänga ut en massa flaskor vin ändå.

Med det sagt, jag gör 5-10 legs i plus inom Skandinavien per månad och känner inte alls igen beteendet att folk skulle ta in stora mängder alkohol och fylla väskan. De där chokladbitarna däremot verkar följa med planet typ hälften av gångerna, men jag har nog aldrig sett någon ta två.

Det händer att jag ber om två, varav båda brukar slinka ner i magen innan landning (eftersom jag är en godisgris), men det är inte utan att jag brukar fundera på hur många man skulle kunna be om innan dom säger nej.
Hade det inte varit för att jag hade skämts så, så hade jag provat
 

taxvalp

Medlem
Fick följande underbara svar:

"Jag är ledsen att höra att våran vagn enbart kom ut en gång under din resa med oss, men vi har ändrat våra regler kring långdistans flygningar så att vagnen enbart kommer en gång under dessa flygningar detta är för att vi inte ska störa våra passagerare i tid och otid, vi har istället ordnat så att våra passagerare kan gå till kabyssen för att hämta eller köpa det som önskas. "

För att inte störa våra passagerare i tid och otid?? Snygg omskrivning för neddragen servicenivå..

Lite OT - men kabyss? Man får uppskatta att de inte skriver svengelska ”galley” men jag trodde att kabyss bara fanns på fartyg som färdades på vatten. Skepp ohoj!
 
Mejlade guld support med en fråga vad som gäller efter läst allt Ang dryck på senaste tiden.

Fick detta svar.

ej Andreas


"
Tack för ditt mail

Jag har fått information om vad som gäller.

När det gäller serveringen så sker det endast en gång med vagn men det går naturligtvis bra att gå till galley senare under flygningen när man reser i plus för att hämta mer enligt den information jag fått.

Välkommen åter

Med vänlig hälsning

Sas Sassington
Traveler Consultant SAS Sales and Service"

Jag bad supporten att föra detta vidare att det inte är så det sköts på delar av flygningarna.
Får se om det hjälper, men bättre än inget.
Menar du att det har funnits flygningar där man inte har kunnat gå bak och hämta mer dryck? Eller vad är det som supporten skall föra vidare?
 
Lite OT - men kabyss? Man får uppskatta att de inte skriver svengelska ”galley” men jag trodde att kabyss bara fanns på fartyg som färdades på vatten. Skepp ohoj!
Haha... ja, och det är inte utan att man undrar varför vederbörande är ledsen över att vagnen bara kommit ut en gång, när densamma säger att vagnen bara ska komma ut just _en_ gång.
 
Toppen