Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Är extraperksen med EBD värt 4000 kr?!
Det är ju inte tillåtet men ändå fullt möjligt att sälja EBG, observera inte tillåtet här på forumet. Men då det var tillåtet så låg priset på 3-4000:-
Lyckas du jaga upp en köpare så är ju kostnaden för EBD inte fullt så blodig.

Det är ju inte tillåtet men ändå fullt möjligt att sälja EBG, observera inte tillåtet här på forumet. Men då det var tillåtet så låg priset på 3-4000:-
Lyckas du jaga upp en köpare så är ju kostnaden för EBD inte fullt så blodig.

Vill då också påpeka att det även enligt Eurbonus regler är otillåtet att sälja EBG. Om man trots allt väljer att göra detta och blir påkommen så kan man förlora både status och poängsaldo och kontot stängs.

Slänger nog in en eliteansökan imorgon. Men (!!!!) kommer statuspoängen in första månaden?!

Tänk på om du behöver synka EB-perioden med AMEX-perioden, annars kan du "missa" vissa av fördelarna med Bas-poängen.
Jag visste inte om det och får mina 20K i januari, men EB-perioden nollställs 1 feb, så de blir extrapoäng nästan omgående.
Hade helt klarts kännts bättre att få dem i feb så de låg som "grund".

Min plan för detta reseår var att nedgradera från EBD till EBG och uppgradera Miles & More till Senator. Min Eurobonusperiod slutar i augusti och nu märker jag att jag har 60 000 statuspoäng på Eurobonus och om ett par veckor en resa i SAS Business (bokningsklass D) till San Francisco. Om jag krediterar resan till Eurobonus kommer jag att förnya EBD. Om jag krediterar till M&M (har nu 80 000 statuspoäng) kommer jag nå Senator redan nu (istället för september om jag krediterar nu till Eurobonus). Mängden award-poäng från San Francisco -resan blir ungefär lika för Eurobonus och M&M.

Jag undrar vad som skulle vara motivationen att förnya EBD? Jag har haft 3 segment med SAS i år (1 av dom i SAS Go). Jag har gett bort 1 EBG-kort och under min Go-resa konsumerade jag 1 gratis Mikkeller. Jag kan inte hitta något av intresse från Goodie Bag och kommer nog inte ens att använda den förmånen. Jag kunde flyga mer med SAS än vag jag har gjort nu om jag hade motivationen för det.

Finns det något som kan göra EBD attraktiv istället för EBG för någon som jag (flyger mycket long haul, bara i Business or mycket short haul, oftast i economy)? Kan man t.ex.spekulera att det skulle finnas några verkliga fördelar i framtiden med Eubonus 3.0 (eller vad det nu kommer att bli)?

Om du mest flyger SAS så är ju EBD bättre vid problemsituationer. Flyger du mest LH så är ju Senator bäst. Eftersom du redan oftast? reser i kabin som har lounge, dryck, och fasttrack så spelar bonuskortet mindre roll.

Om du mest flyger SAS så är ju EBD bättre vid problemsituationer. Flyger du mest LH så är ju Senator bäst. Eftersom du redan oftast? reser i kabin som har lounge, dryck, och fasttrack så spelar bonuskortet mindre roll.

Jag har nu bestämt att jag ska förnya EBD ännu en gång. Fast man får inte mycket om man flyger premium, är det värt ett par Mikkeller när man flyger i Go och support om något går fel. Jag flög SAS förra veckan, flyget blev instält och jag fick väldigt bra support från diamond line. Efter det förstod jag att det blir EBD en gång till.

Toppen