Har faktiskt råkat ut för en hyfsat dryg grej där Thai ställde till det ordentligt.
Behövde ändra en hemresa då det tyvärr dök upp en begravning jag skulle delta på med kort varsel. Var i Thailand vid tillfället och ringde till Thais kundservice för att se om jag kunde åka in till flygplatsen och lösa det på plats med ombokning. Hade en biljett i C som var ombokningsbar.
Skönt tänkte jag, åkte dit två dygn innan ordinarie hemresa, var på plats redan vi 18.00, 7,5h innan avgång för att garanterat vara först på plats.
Slutade med att jag var tvungen att köpa två enkelbiljetter hem för mig och min sambo... inte direkt de billigaste biljetterna jag köpt på sträckan. Kändes sådär att ha betalat mer än min biljett i C för att sitta i Eco på väg hem för att vara på begravning 4 timmar efter landning...
Klassiskt ”vi vill inte säga nej” syndromet från callcentret. Och en väldigt stark vilja att följa riktlinjer på flygplatsen. Ska tilläggas att jag kikade in i C kabinen som hade 5-6 timmar platser på flighten...
Behövde ändra en hemresa då det tyvärr dök upp en begravning jag skulle delta på med kort varsel. Var i Thailand vid tillfället och ringde till Thais kundservice för att se om jag kunde åka in till flygplatsen och lösa det på plats med ombokning. Hade en biljett i C som var ombokningsbar.
Skönt tänkte jag, åkte dit två dygn innan ordinarie hemresa, var på plats redan vi 18.00, 7,5h innan avgång för att garanterat vara först på plats.
Slutade med att jag var tvungen att köpa två enkelbiljetter hem för mig och min sambo... inte direkt de billigaste biljetterna jag köpt på sträckan. Kändes sådär att ha betalat mer än min biljett i C för att sitta i Eco på väg hem för att vara på begravning 4 timmar efter landning...
Klassiskt ”vi vill inte säga nej” syndromet från callcentret. Och en väldigt stark vilja att följa riktlinjer på flygplatsen. Ska tilläggas att jag kikade in i C kabinen som hade 5-6 timmar platser på flighten...