Mattias Holmén
Medlem
Det kanske hänger ihop med förväntningarna och i vilken kabinklass man reser.
Jag har dock inga problem med servicen jag har fått på THAI flygningar, oavsett om det var i First, Business eller i Economy class.
Jag är van vid servicen bl a på SAS, kinesiska flygbolag och LCC, så min förväntningströskel är säker låg.
Däremot jag har slutat att köpa THAI biljett för att THAI:s billiga Economy class biljetter i V, W klass ger 0% poäng till SAS EuroBonus.
(sedan 2017-APR-01 får man 25% miles om man krediterar till United Mileage Plus dock)
EuroBonus-partner – Thai Airways International | SAS
Fly with THAI Airways
Jag har enbart flugit i economy med Thai och tyckte det var acceptabelt, och inte sämre än någon annan economy jag rest med. Jag har ingen erfarenhet av Thai business eller first men under nästa år har jag en awardresa som omfattar två legs med Thai i First. (NRT-BKK, BKK-MUC). Dessa är i olika maskiner (A380 och 747-400, 9 seat setup) och omfattar 6,5h vs 11h.
Jag kommer att jämföra dessa legs med Asianas First mellan FRA-ICN som jag gör veckan innan. Av denna tråd att döma kommer jag antagligen bli väldigt besviken på servicen från Thai jämfört med andra?
Kam någon som flugit Thai first uttala sig?