Nu blir det lite OT, men..... jag har upptäckt en sak med Lifemiles söktjänst som jag vill delge er.
När man väljer att göra en sökning med "Star Alliance" istället för specifikt datum så visar den inte alla resultat. Den verkar begränsa resultatet till de 6 resultat med kortast flygtid. Jag uppmärksammade detta när Tallin såg andra alternativ än vad jag gjorde i min sökning. Se exempel.
Jag sökte på Lifemiles efter en resa NRT-MUC för 2 personer i Firstclass och fick följande resultat.
Visa bifogad bild 75972
Talin sa dock att det fanns tillgänglighet med THAI i first, Jag gjorde då en ny sökning specifikt på THAI, NRT-MUC och fick fram en rutt som inte visats i min tidigare sökning då den hade en längre restid (20h) och inte visades bland de 6 "snabbaste" rutterna. Se bild nedan.
Visa bifogad bild 75973
OBS! Denna bild är tagen efter att jag bokat upp dom 2 tillgängliga firstbiljetterna som fanns, därför visar den nu "sold out".
Man (jag) tycker att resultatet av den första sökningen borde ha visat dessa 2 firstbiljetter med THAI, men istället valde den att visa 6 andra alternativ där det dessutom inte fanns några Firstbiljetter.