MrDollar
Medlem
Nu när Lufthansa verkar ha släppt på 14-dagars regeln för Lufthansa First Class Awards till Eurobonus är det många som undrar hur man lättast söker lediga awards.
EDIT: Verkar som att detta inte längre är möjligt att boka längre bort än 14 dagar.
Jag tycker enklast är via Lifemiles sökmotor för Awards. Där har jag fått lediga awards som inte funnits hos United eller Expertflyer.
Gör såhär:
Skapa ett konto på
LifeMiles – El programa de viajero frecuente de Avianca
Välj Engelska som språk (om du vill)
När du skapat ett konto tryck på Use -> Airlines
Fyll sedan i Airline = Lufthansa
Fyll i *From - *To
Antal pers
Sedan Continue:
Såhär ser resultaten ut:
Som ni ser ovan finns här 2st Lufthansa First lediga på flight LH 411 JFK->MUC
Man kan även trycka på View More Dates för kalenderfunktion.
OBS Har noterat att Lufthansa (som redan tagits upp i andra trådar) kör med Married-segments så ibland kan det löna sig att söka tex: ARN-HND eller MUC-HND (som då routar muc-fra-hnd)
När ni har hittat platser så är det bara ringa till SAS eller om ni använder voucher SAS Tallinn för att boka
Lycka till alla!
EDIT: Verkar som att detta inte längre är möjligt att boka längre bort än 14 dagar.
Jag tycker enklast är via Lifemiles sökmotor för Awards. Där har jag fått lediga awards som inte funnits hos United eller Expertflyer.
Gör såhär:
Skapa ett konto på
LifeMiles – El programa de viajero frecuente de Avianca
Välj Engelska som språk (om du vill)
När du skapat ett konto tryck på Use -> Airlines

Fyll sedan i Airline = Lufthansa
Fyll i *From - *To
Antal pers
Sedan Continue:

Såhär ser resultaten ut:

Som ni ser ovan finns här 2st Lufthansa First lediga på flight LH 411 JFK->MUC
Man kan även trycka på View More Dates för kalenderfunktion.
OBS Har noterat att Lufthansa (som redan tagits upp i andra trådar) kör med Married-segments så ibland kan det löna sig att söka tex: ARN-HND eller MUC-HND (som då routar muc-fra-hnd)
När ni har hittat platser så är det bara ringa till SAS eller om ni använder voucher SAS Tallinn för att boka
Lycka till alla!