FilipJ
Medlem
Det hoppas jag innerligt. Det går som bekant fort i hockey.Jag såg den där också. Men som tur var så var Svantesson snabbt ute och dementerade det där. DI:s källor hade alltså fel i detta fallet.
Det hoppas jag innerligt. Det går som bekant fort i hockey.Jag såg den där också. Men som tur var så var Svantesson snabbt ute och dementerade det där. DI:s källor hade alltså fel i detta fallet.
Jag minns när trängselavgiften infördes i Stockholm sas det från visst håll att den skulle tas bort vid valseger men den behölls, ett av argumenten var att majoriteten av allmänheten ville det. Känns samma situation nu när det gäller flygskatten.Jag såg den där också. Men som tur var så var Svantesson snabbt ute och dementerade det där. DI:s källor hade alltså fel i detta fallet.
Ja, it ain't over until the fat lady singsJag minns när trängselavgiften infördes i Stockholm sas det från visst håll att den skulle tas bort vid valseger men den behölls, ett av argumenten var att majoriteten av allmänheten ville det. Känns samma situation nu när det gäller flygskatten.
Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att skatten för inrikesflyg är 60 kronor + moms per riktning. Alltså 127.20kr för ToR.Om du köper en ToR inrikes för 2000kr, avstår du då om den kostar 2060kr? Knappast. Möjligen söker du dig till en flygplats 15 mil bort där motsvarande resa kostar 1000kr. Tyckte du att 2000kr är acceptabelt så bryr du dig knappast om ytterligare 60kr.
Jag vänder på saken så att du förstår.Orkar inte argumenterara mer denna gång, men räknar med att samma diskussion uppkommer nästa gång något läggs ner pga skatten av förnekarna.
Jag minns när trängselavgiften infördes i Stockholm sas det från visst håll att den skulle tas bort vid valseger men den behölls, ett av argumenten var att majoriteten av allmänheten ville det. Känns samma situation nu när det gäller flygskatten.
Självklart.Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att skatten för inrikesflyg är 60 kronor + moms per riktning. Alltså 127.20kr för ToR.
Nej jag förstår dig. Väntar dock fortfarande på att någon ska förklara vilken kund i Norrlands inland, som flyger ToR för 6k/v som plötsligt ändrar sitt resemönster för att resorna nu kostar 6120kr. Här fallerar alla försök att aplicera modeller skapade för att förklara mekanismen bakom utbud och efterfrågan i perfekta marknadsekonomier. I det långa loppet kan det rimligen ha en viss effekt men det är knappast anledningen till varför Nextjet kursar just nu.Orkar inte argumentera mer denna gång, men räknar med att samma diskussion uppkommer nästa gång något läggs ner pga skatten av förnekarna.
Privat hoppas jag att SAS tar över trafiken från Åland. Det hade varit guld att ta båten över för en segment-run utan skatt!!!![]()