Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kan jag inte boka två Open jaw då?

Bokning 1: GOT-SIN-HNL
Utresa 1/2
Hemresa 6/2

Bokning 2: HNL-SFO-GOT
Utresa: 20/2
Hemresa: 25/2

Bara exempeldatum för att visa vad jag menade.

Eller är det så att jag måste starta och sluta i samma zon? För då fungerar ju inte min variant.
Som du skrev innan, flyga till Hawaii via Asien är inte ok och Singapore ligger ju som sagt i Asien. Du skulle ju kunna köpa/separat award till Asien och sen där ifrån ha en ny bokning från Asien till Hawaii, det kommer att fungera.

Varför sas har stängt möjligheten med Hawaii via Asien förstår jag inte men just nu får man bara acceptera det.

Lyckades i morse knipa en LH F plats

Original routing var
ARN-FRA-ICN-SIN/SIN-CGK-BKK-LHR-ARN

Hade Asiana F på FRA-ICN innan. Nu bytt till LH F.

Fick dock betala 150kr i avgift för ändringen (Diamond).

Vad blev din nya rutt? Det finns ju inte first på FRA-ICN just nu, så du måste ju ha bytt rutt :)

Edit: Mitt minne sviker mig. Hade för mig att FRA-ICN slutade med first 25 mars, men jag verkar ha fel. Ser att det säljs First fortfarande :)

Lyckades i morse knipa en LH F plats

Original routing var
ARN-FRA-ICN-SIN/SIN-CGK-BKK-LHR-ARN

Hade Asiana F på FRA-ICN innan. Nu bytt till LH F.

Fick dock betala 150kr i avgift för ändringen (Diamond).
Kan det vara så att det var ok för att du redan hade en utresa som fyllde reglerna? Ändrar jag till FRA-ICN med LH så bryter det fortfarande mot reglerna med två stopp i Asien.

Det jag kan hoppas på är kanske FRA-SIN och då bryter bara hemresan mot reglerna men den har jag ju redan.

Blir tyvärr lite väl lite tid i private room i så fall för mig.

Har nästan exakt samma rutt som dig inbokad i maj. Planen har varit att byta ut Asiana First mot LH F på utresan. Jag kommer försöka både en och fem gånger innan jag ger upp :)

Kommer du även göra ett försök att byta till LH och då FRA-SIN istället om de inte godkänner FRA-ICN?

Kommer du även göra ett försök att byta till LH och då FRA-SIN istället om de inte godkänner FRA-ICN?

Yes.

Tror jag prioriterar LH F och FCT före lång tid i Private Room. Gråter dock inte floder om det inte löser sig - har en ganska bra rutt just nu känner jag. Ska inte klaga då det är min first first samt har en ny 2-4-1 inkommande denna månaden samt en massa poäng att boka LH F till nästa resa :)

FRA-ICN (OZ F)
ICN-SIN (SQ C)
18h I Singapore
SIN-CGK (SQ F)
//
DPS-BKK (TG C)
BKK-KIX (TG F)
KIX-GMP (OZ C)
23h I Seoul
ICN-FRA (OZ F)

Yes.

Tror jag prioriterar LH F och FCT före lång tid i Private Room. Gråter dock inte floder om det inte löser sig - har en ganska bra rutt just nu känner jag. Ska inte klaga då det är min first first samt har en ny 2-4-1 inkommande denna månaden samt en massa poäng att boka LH F till nästa resa :)

FRA-ICN (OZ F)
ICN-SIN (SQ C)
18h I Singapore
SIN-CGK (SQ F)
//
DPS-BKK (TG C)
BKK-KIX (TG F)
KIX-GMP (OZ C)
23h I Seoul
ICN-FRA (OZ F)

Ser ut som en riktigt bra rutt :)

Jag har själv ca 20h i Seoul på vägen ut så vore tråkigt att ge avkall på det men LH F med FCT lockar som du säger mycket.
Hemvägen är tyvärr lite kämpigare för mig med kvällsflygning från DPS till BKK och nattflygning nästan omgående från BKK till ICN utan något större uppehåll men hemresan med Asiana F ska nog vara värt det :)

• Gilla
Reactions: Gus
Tjenare,
Har precis nått gränsen för min 2-4-1 voucher och undrar nu hur det fungerar.

Jag hade tänkt boka en business class-resa till Las Vegas i sommar, hur gör jag då? Bör ha omkring 75k eurobonuspoäng vid nästa avslut (från Amexsaldot till Eurobonsusaldot) och det bör väl räcka va?

Antar jag lär flyga med Lufthansa / United till Vegas?

Tjenare,
Har precis nått gränsen för min 2-4-1 voucher och undrar nu hur det fungerar.

Jag hade tänkt boka en business class-resa till Las Vegas i sommar, hur gör jag då? Bör ha omkring 75k eurobonuspoäng vid nästa avslut (från Amexsaldot till Eurobonsusaldot) och det bör väl räcka va?

Antar jag lär flyga med Lufthansa / United till Vegas?
Du har svar på alla dina frågor i första inlägget:

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag hade tänkt boka en business class-resa till Las Vegas i sommar,
Rent generellt kan jag meddela att det är väldigt väldigt svårt att hitta bonusresor i Business under sommar/semestertider. Du får troligen vara extremt flexibel på datum och acceptera anslutningsflyg i ekonomi. Många bolag släpper inte bonusresor alls under sommaren förräns ganska nära inpå då de ser vilka filghter som har mycket ledigt, och de som släpps tidigt (330 dagar innan) brukar gå åt på någon dag.

Men som Meazza skrev, kolla igenom inlägget om 2-4-1-bokning och hur man letar platser. Du kan sedan eventuellt ringa till SAS Tallinn och kolla om de kan hitta något som du inte lyckas se online.

Toppen