Thomas Andersson
Medlem
OK, jag testar igen, tack för er input!
Eurobonus.Jag har alltid pratat med personalen i servicedisken T5 Arlanda, Airside, ska man vända sig någon annan stans?
Någon som har erfarit de nya striktare reglerna. och anses laptopväska vara ett ytterligare baggage eller personal item?
Att klara sig på 8kg om laptop och laddare ska räknas in är ju i princip omöjligt.
Jag brukar ha hand-baggage plus portfölj för resor upp till en vecka, men 8 kg om dessa ska räknas på samma volym (likt Easyjet där i så fall portfölj ska få plats i kabinväska) är kört.
Har nyss bokat CPH-ARN-HKG och med connecting USA/Asien flight ska det ju vara lugnt. men övriga på CPH-ARN lär ju stirra och undra? Har gatepersonal smidigt system för att ha koll på vilka som får ta med två resp 1 väska?
ok, intressant som vanligt med SAS hur otydliga de är. Så här står det i infon när man bokar:Det syns säkert på deras surfplatta om de tittar. Jag har aldrig blivit ifrågasatt när jag har haft dubbla kabinväskor på anslutningsflyg.
På SAS webbsida står det så här:Inte någonstans nämns det om 2 vid resor till USA eller Asien....
Bagage/handbagage: incheckat, försenat, skadat eller förlorat | SASSAS skrev:På flygningar till och från USA eller Asien får du ta med ett handbagage ombord (högst 8 kg, 55 x 40 x 23 cm) när du reser i SAS Go Light eller SAS Go. Om du reser i SAS Business eller SAS Plus får du ta med två handbagage ombord (högst 8 kg, 55 x 40 x 23 cm). Detta gäller även på anslutningsflyg.
På SAS webbsida står det så här:
Det har jag, dessutom på riktigt otrevligt sätt fram tills jag fick henne att förstå att jag flög business longhaul sen föll poletten ner och hon sa till slut att jag hade rätt men det var en diskussion där hon pekade ut mig med hög röst om att jag hade för mycket väskor ( hade två handbaggage plus datorväska ) då jag hade 3 datorer med mig.Det syns säkert på deras surfplatta om de tittar. Jag har aldrig blivit ifrågasatt när jag har haft dubbla kabinväskor på anslutningsflyg.