Senaste nytt

Ändringsavgiften för EuroBonus Diamond är tillbaka för bonusresor

Jag har då aldrig betalt 40 EUR när jag ringt till Tallinn för att göra en 2-4-1-bokning. Däremot har jag snällt fått betala 150 kronor när jag gjort en ändring i bokningen. Är inte detta att man blandar ihop saker och ting?
Ingen aning som sagt, jag bara vet vad jag läst och hört. Enligt sas.se så ändrades det här redan 1 Juni 2017. Kan mycket väl vara så att 2-4-1 är undantagna men att hon jag pratade med inte visste det. Brydde mig inte så mycket just då eftersom jag är EBD.

jag ringde idag för att ändra en shorthaul flight. komma till FRA en timme tidigare med LH istället för SAS.

Det intressanta var att agent 1 sade att även om jag bara ville ändra CPH-FRA så skulle jag även tvingas ändra Asien rotting (har nu CPH-FRA-ICN-KIX-BKK) då man bara får göra ett stop "longhaul zon".
Då struntade jag i det där redan.

Agent 2, sade inget om att jag var tvungen att ändra asien routingen utan kunde byta shorthaul utan att påverka asien routing, dock med 347 (ändrade skatter, avgifter) + 150 (ombokning) per skalle i tillkomna kostnader, så jag sket i det. Kan leva med att riskera bussgata utan pick-up till FCT men onekligen sjukt olika svar. I synnerhet som @ELOS fått mail från SAS själva om annat.
Är diamond.

Också intressant hon hela tiden sade att de fått nya "fars basis from SAS"...

Kostar det verkligen 400 kronor att boka en award? Alltså inte boka om, utan göra själva bokningen?
400 kr kostar det väl bara om du vill boka en SAS-resa via telefon? Alltså sådant som man kan göra online. Att använda sin Amex Voucher samt boka en vanlig Star Alliance-resa (utan voucher) kan man inte göra online och därför ska det inte vara någon avgift vad jag förstår?!

400 kr kostar det väl bara om du vill boka en SAS-resa via telefon? Alltså sådant som man kan göra online. Att använda sin Amex Voucher samt boka en vanlig Star Alliance-resa (utan voucher) kan man inte göra online och därför ska det inte vara någon avgift vad jag förstår?!
Precis så har jag uppfattat det innan också. Dock säger nu folk att de 400 också gäller 2-4-1 och har gjort så sen 2017. Är detta en storm i ett vattenglas?

Precis så har jag uppfattat det innan också. Dock säger nu folk att de 400 också gäller 2-4-1 och har gjort så sen 2017. Är detta en storm i ett vattenglas?
Det låter onekligen som storm i ett vattenglas. Det vore ju helt absurt om man är tvungen att betala 400 kr för att boka en bonusresa. Värre än Ryanair i så fall!

Det låter onekligen som storm i ett vattenglas. Det vore ju helt absurt om man är tvungen att betala 400 kr för att boka en bonusresa. Värre än Ryanair i så fall!
Värre än Ryanair, absoult. De har inga poäng så kan man inte boka någon bonusresa.

Däremot tror jag inte att 400 SEK för att boka en bonusresa via kundtjänst (ej online) är inte för högt jämfört med andra bonusprogram. Se mitt tidigare inlägg.

Toppen